قبولی فرهنگیان با سهمیه 5 درصد: تاثیر سهمیه ایثارگران در فرهنگیان

قبولی فرهنگیان با سهمیه 5 درصد + تاثیر سهمیه 5% در فرهنگیان
قبولی فرهنگیان با سهمیه 5 درصد + تاثیر سهمیه 5% در فرهنگیان

شاید این سوال شما هم باشه که قبولی فرهنگیان با سهمیه 5 درصد چطور انجام می‌شه؟ آیا این سهمیه اصلا در قبولی دانشگاه فرهنگیان کمکی به شما می‌کنه؟ اگر آره، میزان تاثیر اون چقدره؟

در ادامه میزان تاثیرگذاری سهمیه 5% یا همون سهمیه ایثارگران در قبولی دانشگاه های تربیت معلم رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم و تبصره هاش رو هم بهتون توضیح می‌دیم.

آیا سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان تاثیر داره؟

قطعا طبق چیزی که در تاثیر سهمیه در امتحان نهایی هم توضیح دادیم، بدون شک این سهمیه ها از کنکور 1403 به بعد در پروسه قبولی تربیت معلم هم بهتون کمک می‌کنن. اما برای جواب دادن به این سوال باید یه چیز خیلی مهم دیگه رو هم بدونید.

همونطور که در محتوای صفر تا صد قبولی دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم، 100 نمره مورد نیاز برای قبولی در این دانشگاه ها از موارد پایین به دست میاد:

  1. 50%  سوابق تحصیلی شما
  2. 25%  ارزیابی شایستگی معلمی یا همون مصاحبه
  3. 15%  نتیجه کنکور سراسری
  4. 10%  نتیجه آزمون اختصاصی فرهنگیان

قبولی فرهنگیان با سهمیه 5 درصد به این شکل اتفاق میوفته که سهمیه ایثارگری شما فقط و فقط در مورد سوم، یعنی روی نتیجه کنکور سراسرس که 15% از 100% هست موثره نه روی کل 4 مورد!

آیا سهمیه 5% تاثیر زیادی در قبولی فرهنگیان داره؟

قطعا 15% از 100% میزان زیاد و چشمگیری نیست. پس نمی‌شه گفت که با این سهمیه می‌شه قبولی در دانشگاه های تربیت معلم رو قطعی و تضمینی دونست.

سهمیه ایثارگری در مصاحبه فرهنگیان 1403 موثره؟

با توجه به چیزهایی که در بالا اشاره کردیم سهمیه ایثارگری شما قرار نیست در ارزشیابی شایستگی معلمی یا همون جلسه مصاحبه خیلی بهتون کمک کنه و ورق رو برگردونه! فقط داشتن خانواده فرهنگی یا ایثارگر از این نظر خوبه که در جلسه مصاحبه افراد مصاحبه‌گر دید بهتری نسبت به شما پیدا می‌کنن.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران 5 درصدی چیه؟

قبولی فرهنگیان با سهمیه 5 درصد برای افرادی که این سهمیه رو دارن کاملا ممکنه. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن تاثیر این سهمیه حتما به 3 نکته پایین دقت کنید:

  1. تمام تلاشتون رو بکنید که در کنکور سراسری به بهترین شکل ممکنه به سوالات جواب بدید. (تا بتونید بیشترین میزان 15% از 100 نمره رو کسب کنید.)
  2. چون 50% و بیشترین بخش اثرگذار در قبولی قرهنگیان سوابق تحصیلی هست، بهتره سوابق تحصیلی خفنی رو برای خودتون ایجاد کنید. همچنین با نکاتی که درباره قوانین مصاحبه تربیت معلم گفتیم، با آمادگی کامل برای مصاحبه فرهنگیان آماده بشید تا تمام نمره رو بگیرید.
  3. حتما از منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان 1403 استفاده کنید تا در بخش کنکور اختصاصی فرهنگیان هم حداکثر نمره رو بگیرید.