قبولی فرهنگیان از رشته هنر + آیا از رشته هنر میشه معلم شد؟

قبولی فرهنگیان از رشته هنر + آیا از رشته هنر میشه معلم شد؟
قبولی فرهنگیان از رشته هنر + آیا از رشته هنر میشه معلم شد؟

آیا قبولی فرهنگیان از رشته هنر ممکنه؟ آیا میشه از طریق کنکور رشته‌ی هنر هم معلم شد؟ شرایط و قوانین این کار چیا هستن؟ اگر شما هم سوالاتی از این دست دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا انتها با ما همراه باشید تا به جواب سوالاتتون برسید.

آیا از طریق رشته‌ی هنر میشه معلم شد؟

بله! شما با شرکت در کنکور هنر هم توانایی این رو دارید که معلم یا دبیر هنر بشید و بعدها در مدارس یا هنرستان هم فعالیت کنید. اما نکته خیلی مهمی وجود داره و اون هم این هست که ظرفیت پذیرش دبیری هنر در گرایش های مختلف، به نسب سایر رشته‌ها کمتره.

ظرفیت پذیرش دبیر هنر در کنکور فرهنگیان چقدره؟

نکته خیلی مهمی درباره ظرفیت قبولی فرهنگیان از رشته هنر وجود داره. اون هم اینه که آموزش و پرورش هر منطقه به تعدادی دبیر هنر در رشته‌های مختلف نیاز داره، که این میزان رو هر ساله اعلام می‌کنه تا بر اون اساس پذیرش انجام بشه.

با توجه به همین مورد می‌شه فهمید که ظرفیت پذیرش دبیر هنر در دانشگاه فرهنگیان هر سال ثابت نیست. چون تعداد دبیرهای هنری که در هر منطقه از کشور مورد نیاز هستن متغیره.

آیا برای قبولی فرهنگیان در کنکور هنر شرکت کنم؟

با توجه به نکات بالا می‌شه فهمید که ظرفیت پذیرش دبیر هنر در هر سال چندان زیاد نیست. به این دلیل که در کل تعداد هنرستان ها و حتی دبیرستان هایی که به معلم هنر نیاز دارن خیلی نیست.

نکات مهم برای شرکت در کنکور هنر برای قبولی در فرهنگیان

اگر اصرار دارید که حتما وارد دانشگاه فرهنگیان بشید، پیشنهاد ما این هست که در رشته‌های دیگه، مثل ریاضی، تجربی یا انسانی شرکت کنید. با این کار شانس قبولی شما بیشتر می‌شه.

چون همونطور که در معرفی دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم، موارد قابل انتخاب در دانشگاه فرهنگیان برای افرادی که در یکی از این فیلدهای ریاضی، تجربی یا انسانی شرکت کردن خیلی خیلی بیشتره. اما برای دبیری هنر انتخاب های شما نهایتا 1 یا 2 مورد هستن.

اگر هم حتما و فقط و فقط می‌خواید کنکور هنر بدید، سعی کنید رتبه بالایی بگیرید تا شانس شما برای قبولی بیشتر بشه.

همچنین در کنکور سراسری هم شرکت کنید تا اگر در قبولی فرهگیان از کنکور هنر هم به نتیجه نرسیدید بتونید در کنکور سراسری انتخاب رشته کنید.