ماشین حساب در امتحان نهایی مجازه؟ + شرایط و قوانین

ماشین حساب در امتحان نهایی مجازه؟ شرایط و قوانین
ماشین حساب در امتحان نهایی مجازه؟ شرایط و قوانین

استفاده از ماشین حساب در امتحان نهایی مجازه؟ اگر اجازه‌ی استفاده از ماشین حساب رو در امتحان نهایی داریم، چه نوعی از اون رو می‌تونیم همراهمون داشته باشیم؟

برای دونستن نکات مهم و ریزتر و برای گرفتن جواب این سوالات تا انتها با ما همراه باشید.

تو امتحان نهایی میشه ماشین حساب برد؟

بله! استفاده از ماشین حساب در امتحانات نهایی مجازه. یعنی برای دروسی که به این وسیله نیاز دارن شما می‌تونید در جلسه‌ی نهایی اون درس خاص با خودتون ماشین حساب ببرید. اما در این باره هم اما و اگرهایی وجود داره که حتما باید اونهارو بدونید.

دستورالعمل استفاده از ماشين حساب در امتحان نهایی

درسته که گفتیم استفاده از ماشین حساب در نهایی ممکن و مجازه؛ اما باید حتما 2 نکته‌ی خیلی مهم رو در این باره بدونید:

  • نکته اول: شما حق قرض گرفتن ماشین حساب از دیگران رو ندارید. شما اگر خودکار یا پاک کن نداشته باشید با اجازه گرفتن از مراقب می‌تونید از یک نفر این وسایل رو قرض بگیرید. اما برای ماشین حساب این مورد ممکن نیست. اما چرا؟

چرا نمی‌شه در نهایی ماشین حساب قرض گرفت؟

دلیل این موضوع این هست که ممکنه داوطلب ها از طریق ماشین حسابی که به همدیگه می‌دن، بخوان جواب هارو جابجا کنن. به همین خاطر هم هست که حتی با اجازه مراقب حق رد و بدل کردن ماشین حساب در نهایی رو ندارید.

  • نکته دوم: در نهایی فقط و فقط استفاده از ماشین حسابی غیرمهندسی مجازه. یعنی حتی نمی‌تونید اونهارو وارد جلسه امتحان کنید و در صورت مشاهده به عنوان تخلف و تقلب به حساب میاد. اما چرا؟

چرا فقط ماشین حساب ساده برای نهایی مجازه؟

دلیل این که شما نمی‌تونید از ماشین حساب مهندسی در نهایی استفاده کنید این هست که این وسیله می‌تونه محاسبات و معادلات پیشرفته رو هم انجام بده. مثلا می‌تونه روابط مثلثاتی (سینوس، کسینوس، تانژانت و کتانژانت)، لگاریتم و… رو محسابه کنه و جواب رو به شما بده.

با این اوصاف سعی کنید حتی ماشین حساب هایی که ظاهرشون هم شبیه به موارد مهندسی هست رو با خودتون نبرید چون ممکنه براتون دردسرساز بشن. پس یک ماشین‌حساب کاملا معمولی رو برای انجام محاسبات ساده همراه خودتون داشته باشید تا به مشکل نخورید.