قبولی فرهنگیان از کنکور زبان: قبولی دبیری و معلمی زبان

قبولی فرهنگیان از کنکور زبان + شرایط و قوانین
قبولی فرهنگیان از کنکور زبان + شرایط و قوانین

قبولی فرهنگیان از کنکور زبان چیزیه که شاید داوطلب های زیادی به دنبالش باشن. یا حتی بخوان درباره نکات و شرایطش بدونن. اگر شما هم در این باره سوالی دارید تا آخر با ما همراه باشید. قصد داریم به صورت کامل جزئیات  ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور اختصاصی زبان رو براتون توضیح بدیم.

آیا ورود به فرهنگیان از طریق کنکور زبان کار درستیه؟

نکته خیلی مهمی که باید درباره این کار بدونید این هست که شما با شرکت در کنکور اختصاصی زبان، بعد از مجاز شدن و قبولی در دانشگاه فرهنگیان و در زمان انتخاب رشته، انتخاب های خیلی محدودتری خواهید داشت!

در محتوای معرفی دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت های اون هم اشاره کردیم که در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی چه رشته‌های متنوع و زیادی برای انتخاب وجود دارن. در حالی که:

بعد از شرکت در کنکور اختصاصی زبان، برای ورود به فرهنگیان شما فقط حق انتخاب رشته‌ی “دبیری زبان انگلیسی” رو دارید. یعنی دست شما برای انتخاب خیلی خیلی بسته هست!

احتمال قبولی فرهنگیان از کنکور زبان چقدره؟

به صورت کلی ظرفیت پذیرش معلم زبان در شهرهای مختلف کمه. با این شرایط اگر 1 درصد در شهر شما هم میزان پذیرش دبیر زبان کم باشه، شانس شما به شدت کاهش پیدا می‌کنه. پس حتما باید حتما مراقب این موضوع باشید.

نکات مهم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان با کنکور زبان

اگر برای شرکت در کنکور اختصاصی زبان و بعد از اون ورود به دانشگاه های تربیت معلم تصمیم جدی گرفتید بهتره حتما به نکات پایین توجه کنید:

  • پذیرش دبیر زبان در فرهنگیان به صورت بومیه. به این شکل که هر سال آموزش و پرورش هر منطقه به آموزش و پرورش کلاطلاع می‌ده که برای اون منطقه در سال های آینده به چه تعداد دبیری نیاز دارن. بر همین اساس هم هر ساله افرادی در این رشته جذب می‌شن.
  • ممکنه در یک سال در بوم شما به هیچ دبیر زبانی نیاز نباشه! اگر در بوم شما نیازی به دبیر زبان انگلیسی نباشه، قاعدتا پروسه ورود به فرهنگیان با کنکور زبان در منطقه شما هم به کل منحل می‌شه.
  • حتی در صورت نیاز، بازهم تعداد جذب دبیر زبان خیلی کمه. طبق آمارهایی که از قبولی های سال‌های گذشته به دست آوردیم، معمولا در اکثر شهرها به تعداد خیلی کمی معلم زبان نیازه.

آیا برای قبولی فرهنگیان در کنکور زبان شرکت کنم؟

با توجه به نکات بالا و برای این که مبادا نتونید با کنکور اختصاصی زبان در فرهنگیان قبول بشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در یکی از 3 رشته ریاضی، تجربی یا انسانی شرکت کنید تا بتونید با دست خیلی خیلی بازتری انتخاب رشته کنید.

اگر هم کنکور خود زبان هستید، جدا از فرهنگیان روی کنکور سراسری هم تمرکز کنید. از این طرق می‌تونید وارد رشته‌های مرتبط با زبان بشید و بی دلیل پشت کنکور نمونید.