شرط معدل دانشگاه فرهنگیان + حداقل نمره برای ورود به این دانشگاه

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان + حداقل نمره برای ورود به این دانشگاه
شرط معدل دانشگاه فرهنگیان + حداقل نمره برای ورود به این دانشگاه

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان چقدره؟ حداقل با چه نمره‌ای می‌شه برای شرکت در آزمون اختصاصی و مصاحبه فرهنگیان اقدام کرد؟ آیا اصلا محدوده نمره‌ای وجود داره؟

با توجه به تغییرات مهمی که در این اواخر برای پروسه ورود به دانشگاه های تریبت معلم ایجاد شده بدون شک قوانینی مثل حداقل نمره برای ورود هم دچار تغییر شدن. در ادامه به صورت کامل این مورد رو باز می‌کنیم و توضیحش می‌دیم.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان 1403

زمانی که شما قصد داشته باشید در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کنید، برای این که بتونید در صورت موفقیت در بخش های مختلف، در این دانشگاه قبول بشید، نیاز به چندین نمره دارید. این نمرات از 4 مورد پایین به دست میان:

  1. 50%  سوابق تحصیلی شما شامل نمرات امتحان نهایی
  2. 25%  ارزیابی شایستگی معلمی یا مصاحبه
  3. 15%  نتیجه کنکور سراسری
  4. 10%  نتیجه آزمون اختصاصی فرهنگیان

آیا با نمره پایین میشه فرهنگیان قبول شد؟

با یک نگاه ساده به 4 مورد بالا هم می‌شه فهمید که بیشترین تاثیر در روند قبولی شما به سوابق تحصیلی‌تون مربوطه. یعنی ارزش اون به تنهایی با کل مجموع نتایج مصاحبه فرهنگیان، کنکور و کنکور فرهنگیان برابری می‌کنه!

یعنی می‌شه نتیجه گرفت که:

هرچی معدل شما پایین تر باشه، شانس  شما هم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان کاهش پیدا می‌کنه.

چرا معدل بالا در قبولی فرهنگیان مهمه؟

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان فقط در خود قبولی موثر نیست؛ بلکه با داشتن معدل بالا شما حق انتخاب های خیلی بهتری هم دارید. هم می‌تونید رشته های بهتری رو انتخاب کنید و هم این اجازه رو دارید که محل خدمتتون در آینده رو نزدیک به محل زندگی‌تون انتخاب کنید.

حداقل نمره برای ورو به دانشگاه فرهنگیان

برای این که بتونید بدون مشکل وارد دانشگاه تربیت معلم بشید و در رشته‌ای که می‌خواید درس بخونید، باید در هر رشته یک حداقل معدلی داشته باشید. البته منظور حداقل معدل 3 سال دهم، یازدهم و دوازدهم هست.

  • معدل برای رشته‌ی انسانی: حداقل 15
  • معدل برای تمام رشته‌های دیگه: حداقل 14

نمراتی کمتر از این قابل قبول نیستن. همچنین اگر شما این حداقل هارو دارید به این معنی نیست که قبولی فرهنگیان شما قطعیه؛ بلکه با این حداقل شما فقط مجاز می‌شید که در رقابت برای دانشگاه های تربیت معلم شرکت کنید.

در آخر هم باید بگیم تمام تلاشتون رو بکنید تا معدل خودتون رو بالا نگه دارید. اگر به هر دلیلی نمرات پایینی داشتید حتما به موقع برای ترمیم معدل اقدام کنید و بدون مشکل برای ورود به فرهنگیان اقدام کنید.