حداقل تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان + پایین‌ترین تراز ممکن چقدره؟

حداقل تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان + پایین‌ترین تراز ممکن چقدره؟
حداقل تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان + پایین‌ترین تراز ممکن چقدره؟

حداقل تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان چقدره؟ باید چه ترازی داشته باشم تا بتونم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم؟ اگر شما هم برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان دنبال همچین اطلاعاتی هستید با ما همراه باشید تا به شما بگیم که کم کم باید چه ترازی داشته باشید تا برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان شانس داشته باشید.

حداقل تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان چقدره؟

حداقل تراز ممکن برای این که شما بتونید برای ورود به فرآیند دانشگاه فرهنگیان مجاز بشید، تراز 6000 هست.

اگر شما این حداقل تراز یا حتی چیزی بالاتر از این رو داشته باشید، به این معنی نیست که می‌تونید بدون مشکل و به صورت قطعا در دانشگاه فرهنگیان قبول بشید!

چرا با تراز 6000 قبولی فرهنگیان تصمین نمی‌شه؟

داشتن تراز 6 هزار به هیچ وجه تعیین کننده نیست؛ به این دلیل که با داشتن همچنی ترازی، رقابت شما تازه شروع می‌شه. جالبه بدونید که در هرسال آموزش و پرورش 3 برابر بیشتر از ظرفیت قبولی فرهنگیان، دانشجوها رو به مصاحبه فرهنگیان دعوت می‌کنه.

به این دلیل که معتقده هستن افرادی که تراز و سطح علمی بالایی دارن اما در جلسه مصاحبه مشخص می‌شه که واقعا فاقد مهارت معلمی و تدریس هستن. و بلعکس.

به همین دلیل هم هست که می‌گیم صرفا تراز 6000 هزار شمارو وارد دانشگاه فرهنگیان نمی‌کنه!

آیا با تراز پایین هم میشه فرهنگیان قبول شد؟

خیلی از بچه ها که در حال حاضر در آزمون های آزمایشی شرکت می‌کنن ممکنه تراز چندان بالایی نداشته باشن. اما این موضوع اصلا مهم نیست. به این دلیل که تراز پایین آزمون های مختلف در کنکور و در نتیجه قبولی دانشگاه تربیت معلم تاثیرگذار نیست. در عوض شما باید تمام تلاش خودتون رو بکنید تا در خود کنکور بیشترین تراز رو کسب کنید.

در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر واقعا به دانشگاه فرهنگیان و تدریس و معلمی علاقه دارید سعی کنید در تمام جوانب خودتون رو تقویت کنید تا بتونید بدون مشکل به هدفتون برسید. چون همونطور که شاید بدوند برای ورود به این دانشگاه ها 4 فاکتور پایین مهمن و باید در همشون بهترین باشید:

  1. سوابق تحصیلی شما یا همون نمرات نهایی (50% تاثیر) – اگر در این مورد مشکل داشتید حتما برای ترمیم معدل اقدام کنید.
  2. ارزیابی شایستگی معلمی یا همون مصاحبه (25% تاثیر) – برای آشنایی با صفر تا صد این مورد حتما به محتوای مصاحبه فرهنگیان مراجعه کنید.
  3. نتیجه کنکور سراسری (15% تاثیر)
  4. نتیجه آزمون اختصاصی فرهنگیان (10% تاثیر) – درباره این آزمون به شکل کامل در محتوای صفر تا صد قبولی فرهنگیان توضیح دادیم.