حداقل رتبه برای قبولی فرهنگیان 1403

حداقل رتبه برای قبولی فرهنگیان 1403 + قبولی فرهنگیان تا چه رتبه ایه؟
حداقل رتبه برای قبولی فرهنگیان 1403 + قبولی فرهنگیان تا چه رتبه ایه؟

حداقل رتبه برای قبولی فرهنگیان چنده؟ کمترین رتبه‌ای که در سال های قبل کسی تونسته باهاش فرهنگیان قبول بشه چند بوده؟ در کمترین حالت ممکن چه رتبه‌ای بگیرم تا بتونم وارد دانشگاه تربیت معلم بشم؟ برای این که جواب این سوالات رو متوجه بشید با ماه همراه باشید.

رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان 1403

قبل تر در محتوای صفر تا صد قبولی فرهنگیان هم گفتیم که برای ورود به این دانشگاه شما نیاز به کسب یکسری از نمرات دارید. این نمرات از بخش هایی که در پایین گفتیم به دست میان:

  1. 50%  سوابق تحصیلی شما
  2. 25%  ارزیابی شایستگی معلمی یا همون مصاحبه
  3. 15%  نتیجه کنکور سراسری
  4. 10%  نتیجه آزمون اختصاصی فرهنگیان

همونطور که در موارد بالا می‌بینید فقط 25% از کل پروسه ورود شما به دانشگاه فرهنگیان شامل جلسه کنکور و رتبه شما هست. (مورد 3 و 4)

یعنی 75% باقیمونده بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه تعیین می‌شه. پس صرفا با کسب یک رتبه مشخص و تعیین کردن حداقل رتبه برای قبولی فرهنگیان نمی‌شه گفت که بدون شک شما در این دانشگاه قبول می‌شید.

آیا با رتبه بالا قطعا فرهنگیان قبول می‌شم؟

قطعا نمی‌شه به صورت صد در صدی این حرف رو زد. چون مثلا افراد زیادی بودن که با بهترین رتبه ها، ترازها و بالاترین نمرات نهایی نتونستن در مصاحبه فرهنگیان قبول بشن.

یا حتی بعضی ها هم برخلاف رتبه و سوابق تحصیلی خوبی که داشتن، کد 5 و 7 رو که یکی از عمده دلایل عدم قبولی در مصاحبه فرهنگیان هست، در کارنامه فرهنگیان خودشون کسب کردن.

تاثیر رتبه در قبولی دانشگاه فرهنگیان

درسته که گفتیم با داشتن رتبه بالا قبولی شما در فرهنگیان تضمین نمی‌شه؛ اما نباید از این موضوع مهم غافل بشید که هرچی رتبه بهتری داشته باشید در 2 مورد پایین دست شما بازتره.

  1. انتخاب رشته‌ی تحصیلی (یعنی زمینه‌ای می‌خواید در فرهنگیان اون رو بخونید و بعدها در مدارس تدریسش کنید.)
  2. تعیین محل خدمت (هرچی رتبه بالاتری داشته باشید می‌تونید محلی که قراره بعد از تحصیل در مدارس اون شروع به تدریس کنید رو به محل زندگی خودتون نزدیک تر انتخاب کنید و بلعکس.)

حداقل رتبه برای قبولی فرهنگیان در رشته‌های مختلف

فرقی نمی‌کنه در چه کنکوری شرکت کنید؛ در تمام رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان، هنر و… تخمین این که با چه رتبه‌ای در فرهنگیان قبول می‌شید از پایه غلطه و قطعا به شما کمکی نمی‌کنه.

شما باید تلاش کنید در تمام 4 بخشی که در بالا گفتیم خوب و قوی عمل کنید تا قبولی شما تضمین بشه. قرار دادن تمام تمرکزتون روی رتبه کنکور قطعا نمی‌تونه شمارو به هدفتون که ورود به دانشگاه فرهنگیان هست برسونه.