تفاوت دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس

تفاوت دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس
تفاوت دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس

تفاوت دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس چیه؟ آیا این 2 دانشگاه فقط تفاوت اسمی دارن یا نه؟ آیا با تحصیل در اونها از ابتدا استخدام می‌شیم و حقوق دریافت می‌کنیم؟ کدوم یکی از اونها تفکیک جنسیتی دارن؟ سطح علمی کدوم بالاتره؟

برای این که جواب این سوالات و کلی سوال مشابه دیگه رو پیدا کنیم، تا انتها با ما همراه باشید.

نکته! نکته!

اگر منظور تصور شما از کلمه دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تربیت دبیر رجاییه! باید بگیم که تفاوت دانشگاه شهید رجایی با دانشگاه فرهنگیان رو توی یه مقاله کاملا مفصل بررسی کردیم. کافیه برای خوندنش روی دکمه زیر کلیک کنید:

معرفی دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس که سراسری هم هست فقط از نظر اسمی به دانشگاه فرهنگیان شبیه هست؛ اما در واقعیت ارتباطی با اون نداره. این دانشگاه سطح علمی خیلی بالاتری رو به نسبت فرهنگیام داره.

از زمان ورود به این دانشگاه تا زمانی که فارغ التحصیل بشید، کل این فرآیند با زمانی که بخواید در یکی از دانشگاه های فرهنگیان درس بخونید متفاوته.

در ادامه این تفاوت های اساسی رو به صورت کامل معرفی می‌کنیم.

فرق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت مدرس؟

تفاوت دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس خیلی زیاده و این دو ارتباط خیلی زیادی رو باهم ندارن. در قسمت پایین برخی از این موارد رو می‌بینید:

1)     تفاوت در تعداد دانشگاه ها

اولین چیزی که فرهنگیان رو به نسبت تربین مدرس متفاوت می‌کنه، تعداد اونهاست. در واقع از دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه سراسریه و ازش فقط یکی در کشورمون وجود داره. در حالی که دانشگاه های فرهنگیان تعداد خیلی بیشتری دارن و در تمام استان ها می‌تونید اونهارو ببینید.

2)     عدم وجود تفکیک جنسیتی در دانشگاه تربیت مدرس

دومین تفاوت خیلی بارز بین تربیت مدرس و دانشگاه های فرهنگیان در اینه که برخلاف فرهنگیان، در دانشگاه تربیت مدرس هم پسرها تحصیل می‌کنن و هم دخترها؛ یعنی دانشگاه تربیت مدرس تفکیک جنسبتی نداره. اما این موضوع در هیچکدوم از دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور وجود نداره.

3)     عدم دریافت حقوق در دانشگاه تربیت مدرس

شاید مهم‌ترین تفاوت دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس رو بشه در این دونست که در فرهنگیان شما به محض ورود به دانشگاه هم بیمه می‌شید و هم حقوق دریافت می‌کنید. یعنی در زمان تحصیل هم برای شما سابقه کاری رد می‌شه. این اتفاق در دانشگاه تربیت مدرس نمیوفته.

4)     تعهد خدمت در دانشگاه فرهنگیان

در محتوای شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم که، وقتی شما در یکی از دانشگاه های فرهنگیان کشور قبول بشید، تعهد می‌دید که به محض اتمام تحصیل خودتون، وارد مدارس بشید و تدریس کنید. در واقع با تحصیل در فرهنگیان یک تضمین شغلی برای شما وجود داره. اما در دانشگاه مدرس اینطور نیست.