تفاوت فرهنگیان و پیام نور + بررسی تفاوت های اساسی

تفاوت فرهنگیان و پیام نور + بررسی تفاوت های اساسی
تفاوت فرهنگیان و پیام نور + بررسی تفاوت های اساسی

تفاوت فرهنگیان و پیام نور چیه؟ آیا این 2 شباهت خیلی زیادی به هم دارن؟ این مورد سوالی عجیبیه که خیلی از شماها از ما می‌پرسید و می‌خواید بدونید که آیا این 2 دانشگاه با هم خیلی فرق دارن؟ برای این که به این موضوع پی ببریم در ادامه توضیحات مارو دنبال کنید تا ابهامی که در این باره در ذهنتون هست برطرف بشه.

آیا دانشگاه فرهنگیان و پیام نور خیلی فرق دارن؟

بله! تقریبا همه می‌دونن که تفاوت دانشگاه فرهنگیان و پیام نور با همدیگه خیلی زیاده. یعنی این دو فقط از این جهت که می‌تونید در اونها درس بخونید و لیسانس بگیرید به هم شبیهن. در واقع این 2 دانشگاه هیچ ارتباطی با هم ندارن و بهتره با هم مقایسه نشن. اما با این حال در پایین این دانشگاه هارو با هم مقایسه می‌کنیم تا بتونید به جواب سوالتون برسید.

مقایسه دانشگاه های فرهنگیان و پیام نور

دانشگاه فرهنگیاندانشگاه پیام نور
از اولین روز تحصیل استخدام می‌شید و حقوق دریافت می‎کنید
تضمین شغلی و تعهد خدمت دارید و بعد از اتمام تحصیل در مدارس مشغول به کار می‌‌شید.تعهدی برای به کار گرفتن شما وجود نداره. اما با مدرک این دانشگاه مثل تمام دانشگاه های دیگه می‌تونید در ادارات و شرکت ها مشغول بشید. یا در آزمون های استخدامی مثل آموزش و پرورش شرکت کنید.
تحصیل در فرهنگیان رایگانهتحصیل در پیام نور پولی و به شکل شهریه ایه.
مقایسه دانشگاه های فرهنگیان و پیام نور

در آخر و با توجه به نکاتی که در بالا هم گفتیم می‌شه یه نتیجه گیری انجام داد. اون هم این که در کل اصلا مقایسه کردن فرهنگیان و پیام نور کار اشتباهیه. چون ابن 2 تفاوت های خیلی خیلی زیادی رو دارن. پس اگر برای ورود به یکی از این دانشگاه ها مردد هستید نیازه که همین جا بدونید که دنیاهاشون به کل با همدیگه فرق دارن و نمی‌شه اونهارو به هم مرتبط دونست.