تربیت معلم دانشگاه آزاد داره؟ + تفاوت دانشگاه فرهنگیان و آزاد فرهنگیان

تربیت معلم دانشگاه آزاد داره؟
تربیت معلم دانشگاه آزاد داره؟

آیا تربیت معلم دانشگاه آزاد داره؟ آیا می‌شه بدون شرکت در کنکور فرهنگیان، در دانشگاه آزاد وارد یکی از رشته‌های فرهنگیان شد؟ رشته‌هایی که می‌تونم در دانشگاه آزاد فرهنگیان بخونم چیا هستن؟

اگر در ذهن شما هم این سوالات یا مواردی از این قبیل وجود دارن حتما با ما همراه باشید تا با توضیحاتی که می‌دیم به جوابشون برسید.

آیا فرهنگیان هم دانشگاه آزاد داره؟

نه! تربیت معلم هیچ دانشگاه آزادی نداره. اگر می‌خواید در آینده تدریس کنید و وارد جامعه فرهنگیان بشید در کل این شرایط در یکی از 2 دانشگاه پایین برای شما وجود داره:

  1. کلیه‌ی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور. همونطور که در محتوای معرفی دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم، شما با توجه به بوم و منطقه خودتون برای ورود به اونها یکسری انتخاب خواهید داشت.
  2. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. در این دانشگاه برخلاف مورد قبلی پذیرش سراسری هست و نه بومی. همچنین تنوع رشته‌هایی که می‌تونید بخونید هم در این دانشگاه خیلی بیشتره. این یکی از تفاوت های این دو دانشگاهه. در محتوای تفاوت‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به صورت کامل این موارد رو توضیح دادیم.

رشته‌های تربیت معلم در دانشگاه آزاد

برخی رشته‌ها در دانشگاه های آزاد وجود دارن که در انتها شما رو در بحث آموزش اون رشته دقیقا به یک معلم در اون درس تبدیل می‌کنن. مثل آموزش شیمی، آموزش فیزیک و…. . اما با این تفاوت که مثل دانشگاه فرهنگیان از همون ابتدا استخدام آموزش و پروش نیستید و تضمین شغلی به اون صورت ندارید.

با خوندن رشته های آموزشی در دانشگاه آزاد میشه دبیر شد؟

حتما این نکته یادتون باشه که اگر شما یکی از این رشته‌هایی که در بالا که گفتیم در دانشگاه آزاد بخونید مثل بچه هایی که از اول وارد دانشگاه فرهنگیان شدن نخواهید بود. یعنی:

  • شما حقوقی در دوران دانشجویی دریافت نمی‌کنید.
  • از ابتدا تا 30 سال بعد تضمین شغلی ندارید.
  • بیمه ای برای شما رد نمی‌شه.
  • در دانشگاه آزاد باید شهریه هم پرداخت کنید.

اما می‌تونید یا خوندن یکی از رشته‌های آموزشی در دانشگاه آزاد بعد از گرفتن مدرک خودتون در آزمون استخدامی آموزش و پرورش یا ارگان های دولتی دیگه شرکت کنید و در صورت قبولی و داشتن شرایط به استخدام دولت در بیاید. یا حتی به صورت آزاد یا در مدارس غیر انتفاعی آموزش انجام بدید.