تفاوت پردیس فرهنگیان با دانشگاه فرهنگیان چیه؟

تفاوت پردیس فرهنگیان با دانشگاه فرهنگیان چیه؟
تفاوت پردیس فرهنگیان با دانشگاه فرهنگیان چیه؟

تفاوت پردیس فرهنگیان با دانشگاه فرهنگیان چیه؟ آیا با تحصیل در هر دو دانشگاه در آخر می‌تونم در مدارس تدریس کنم؟ اگر در پردیس فرهنگیان درس بخونم در دوران دانشجویی حقوقی به من داده می‌شه؟

برای این که جواب این سوالات رو بگیرید حتما تا آخر همراه ما باشید تا به صورت دقیق این تفاوت هارو بررسی کنیم.

تفاوت پردیس فرهنگیان با دانشگاه فرهنگیان توی چه چیزیه؟

به صورت کلی می‌تونیم بگیم که پردیس فرهنگیان و خود دانشگاه فرهنگیان هیچ فرقی با هم ندارن. باید این نکته رو بدونید که دانشگاه های فرهنگیان به صورت پردیس پردیس اداره می‌شن. یعنی نحوه نگهداری واداره پردیس فرهنگیان یک منطقه ممکنه با پردیس فرهنگیان منطقه یا جای دیگه فرق کنه.

به این دلیل که جدا از قوانین کلی که وزارت آموزش و پرورش برای کل دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور وضع می‌کنه، هر دانشگاه فرهنگیان با توجه به شرایط خودش و تصمیماتی که در هیئت امنای اون میگیره، قوانین داخلی و مخصوص خودش رو داره که دانشجوها باید از اونها پیروی کنن.

پردیس فرهنگیان مناطق مختلف چه فرقی دارن؟

همونطور که در بالا هم توضیح دادیم فرق پردیس فرهنگیان در قوانین داخلی اونهاست. همونطور که در محتوای معرفی دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم، در دوران دانشجویی اگر شما در خوابگاه بمونید این هزینه از حقوقی که در ماه به شما میدن کسرمیشه .

حالا مثلا اگر شما در یک دانشگاه فرهنگیان در تهران مشغول به تحصیل باشید ممکنه برای خوابگاه هر ماه مبلغ 1.5 میلیون تومان از حقوقی که در ماه می‌گیرید تون کسر بشه. اما در فرهنگیان یک شهر کوچیک تر این مبلغ یک سوم باشه!

حقوق دانشجویان دانشگاه پردیس فرهنگیان چقدره؟

از اونجایی که پردیس فرهنگیان همون دانشگاه فرهنگیانه در نتیجه دانشجوهای این دانشگاه هم همون حقوق دانشگاه فرهنگیانه که در سال 1403 بدون در نظر گرفتن کسورات مبلغ 3.5 میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنن.