بهترین رشته دبیری و دانشگاه فرهنگیان چیه؟ + برای معلم شدن سراغ کدوم رشته برم؟

بهترین رشته برای دبیری + برای معلم شدن سراغ کدوم رشته برم؟
بهترین رشته برای دبیری + برای معلم شدن سراغ کدوم رشته برم؟

بهترین رشته برای دبیری چیه؟ اگر رتبه خوبی داشتم و در مصاحبه فرهنگیان هم خوب عمل کردم در بین رشته‌های مجاز بهتره کدوم یکی رو انتخاب کنم؟ کم دردسرترین رشته‌ی دانشگاه فرهنگیان کدومه؟ بهترین رشته دانشگاه فرهنگیان کدومه؟

اگر شما هم سوالاتی از این قبیل دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها با ما همراه باشید تا جواب این سوالات رو با هم بررسی کنیم.

بهترین رشته ها دبیری و دانشگاه فرهنگیان از نظر راحتی کار و درآمد

بدون شک بهترین رشته دانشگاه فرهنگیان فقط و فقط بر اساس علایق شما تعیین می‌شه. اگر کسی هستید که به شیمی علاقه دارید باید سراغ آموزش شیمی برید. اگر تدریس به بچه های کم سن تر رو دوست دارید آموزش ابتدایی مناسب شماست. اما اگر واقعا این کار شمارو اذیت می‌کنه باید رشته‌ای رو انتخاب کنید که با اون بتونید در آینده در مدارس متوسطه اول یا دوم تدریس کنید.

حتی تعدادی از بچه ها هم هستن که دوست دارن با کودکان استثنائی در ارتباط باشن و با تدریس در مدارس اونها بهشون کمک کنن. پس مهم نیست که بهترین و روی بورس ترین رشته‌ی دانشگاه فرهنگیان چیه و دیگران کدوم مورد رو به شما توصیه می‌کنن.

مهم تر از همه اینه که شما به دنبال علاقتون برید. چون علاقه به هر چیزی می‌تونه شمارو به یکی از بهترین ها در اون زمینه تبدیل کنه.

قبل از انتخاب رشته‌ی فرهنگیان به ویژگی های رشته هم توجه کنید!

حالا که متوجه شدید باید دنبال رشته‌ای برید که بهش علاقه دارید در گام بعدی نیازه که دقیقا تحقیق و پرس و جو کنید که رشته‌ی مد نظر شما در دانشگاه چه ویژگی هایی داره. آیا با توجه به اونها هنوز هم می‌خواید که سراغش برید؟

مثلا بارزترین ویژگی رشته‌ی آموزش ابتدایی این هست که شما مدام با بچه های کم سن تعامل دارید. آیا این کار که قرار هست بعد از تحصیل 26 سال همیشه انجامش بدید اذیتتون نمی‌کنه؟ حاضرید سختی های کار کردن با بچه هارو به جون بخرید؟ با توجه به حساسیت هایی که دارن توانایی این رو دارید که باز هم بتونید باهاشون ارتباط برقرار کنید؟

از طرف دیگه از ویژگی های مثبت رشته‌ی مدنظرتون هم غافل نشید. مثلا در آموزش ابتدایی تعطیلات زیادی وجود داره، محیطی که قرار هست در اون کار کنید خیلی شادابه. استرس کنکور و امتحان نهایی بین بچه ها وجود نداره و کلی چیز دیگه.

اگر هم موارد مثبت و هم موارد منفی براتون قابل قبول بود بدونید که رشته‌ی مدنظرتون کاملا مناسب شماست. اما اگر برعکسه بهتره روی انتخابتون بیشتر فکر کنید.

محل خدمت؛ عامل مهم در تعیین بهترین رشته برای دبیری

شاید بشه گفت بعد از علاقه با اختلاف محل خدمت تاثیرگذارترین چیزیه که باید حتما بهش دقت کنید. محل خدمت مدرسه یا دبیرستانی هست که بعد از اتمام 4 سال تحصیلتون قراره در 26 سال دیگه در اون محل تدریس کنید.

همونطور که در محتوای شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم شرایط تغییر این محل خیلی سخت و در مواردی غیر ممکنه. پس حتما باید در زمان انتخاب رشته‌ی خودتون به این موضوع دقت کنید.

چون ممکنه وقتی که در حال تعیین رشته‌‌‌تون هستید ببینید که محل خدمتی که براش در نظر گرفته شده خیلی دورتر از محل سکونت شما باشه. برای حل این مشکل در این شرایط بهتره اگر رشته‌ی دیگه‌ای هم جزء علایقتون بود و محل خدمت بهتر و نزدیک تری داشت، اون رو انتخاب کنید. البته ممکنه برای بعضی ها هم دوری محل خدمت مشکلی نباشه و دلشون بخواد حتما در یک رشته‌ی خاص تحصیل کنن.