دانشگاه فرهنگیان چند ترمه ؟ مدت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان چند ترمه ؟ + مدت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه فرهنگیان چند ترمه ؟ + مدت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان چند ترمه ؟ برای این که بتونم وارد مدارس بشم و تدریس رو شروع کنم باید چند ترم و چند سال درس بخونم؟ آیا درسته که طول تحصیل در سال 1403 برای لیسانس در فرهنگیان کوتاه تر از قبل شده؟

اگر شما هم سوال هایی از این قبیل رو دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها مطالب رو دنبال کنید. چون قراره مفصلا به توضیح این موارد بپردازیم.

دانشگاه فرهنگیان چند ترمه؟

زمانی که درباره دانشگاه فرهنگیان صحبت می‌کنیم نیاز هست یک نکته مهم رو بدونید. در واقع مثل سایر دانشگاه های روزانه شما برای دریافت مدرک لیسانس و فارغ التحصیلی نیاز دارید که 4 سال رو در این دانشگاه ها تحصیل کنید.

به صورت استاندارد و مثل تمام دانشگاه های دیگه هر سال تحصیلی شامل 2 ترم هست. با این حساب برای جواب به این سوال که دانشگاه فرهنگیان چند ترمه باید بگیم: شما قراره 8 ترم رو در این دانشگاه درس بخونید و بعد می‌تونید در مدارس شروع به تدریس کنید.

طول تحصیل کوتاه تر با مدرک دوگانه فرهنگیان

اما اگر شما 2 سال ابتدایی تحصیل خودتون رو در سایر دانشگاه های سراسری بگذرونید و به دلایلی از جمله مشروطی و موارد سیاسی اخراج نشید، طبق قانون مدرک دوگانه فرهنگیان که در سال 1402 تصویب کردن ، می‌تونید 2 سال آخر تحصیل خودتون رو دردانشگاه فرهنگیان تحصیل کنید.

واضحه که در این حالت مدت زمان تحصیل شما در خود دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور 2 سال خواهد بود. البته با احتساب 2 سال قبل که در دانشگاه های سراسری بودید، جمعا باز هم 4 سال(جمعا 8 ترم) رو تحصیل میکنید.

لازم به ذکره که اگر 2 سال آخر منتهی به لیسانس رو هم در فرهنگیان بگذرونید می‌تونید بعدها مثل سایر دانشجو-معلم ها در مدارس تدریس کنید.