بهترین دانشگاه فرهنگیان ایران در سال 1403

بهترین دانشگاه فرهنگیان ایران در سال 1403
بهترین دانشگاه فرهنگیان ایران در سال 1403

بهترین دانشگاه فرهنگیان برای معلم شدن کدومه؟ در سال 1403 برای معلمی بهتره در زمان انتخاب رشته کدوم دانشگاه رو در اولویت قرار بدم؟ اگر شما هم سوالاتی از این دست دارید، با ما همراه باشید تا جواب این سوالات رو باهم بررسی کنیم.

آیا با رتبه بالا میتونم وارد بهترین دانشگاه‌های فرهنگیان بشم؟

همونطور که در محتوای معرفی دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم، نکته خیلی مهمی که باید حتما بهش توجه کنید این هست که قبولی در دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور به صورت بومی هست. در واقع پذیرش غیربومی فرهنگیان به هیچ وجه ممکن نیست. یعنی شما فقط اجازه دارید که در دانشگاه های بوم خودتون برای معلم شدن تحصیل کنید.

تفاوت دانشگاه های فرهنگیان در چیه؟

برای این که بتونیم به شما بهترین دانشگاه فرهنگیان رو معرفی کنیم باید قبل از هرچیزی بدونید که در ایران ما 2 دسته دانشگاه برای معلم شدن داریم که تفاوت هایی رو باهم دارن:

  1. دانشگاه شهید رجایی
  2. کل دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور

درسته که این 2 دانشگاه هر دو در آخر شمارو تبدیل به معلم می‌کنن، اما تفاوت های خیلی خیلی زیادی با هم دارن. قبلا به طورمفصل در رابطه با تفاوت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صحبت کردیم حالا بصورت خلاصه در جدول پایین به این تفاوت ها پرداختیم.

دانشگاه شهید رجاییکل دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور
سطح علمی بالاتر (امکان تحصیل در مقاطع بالاتر در این دانشگاه وجود داره)سطح علمی پایین تر
مختلطدارای تفکیک جنسیتی
پذیرش از سراسر کشوربومی گزینی
رشته های متنوعرشته های محدودتر
مقایسه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

بهترین دانشگاه های فرهنگیان در ایران کدومن؟

حالا که به این سوال رسیدیم باید بگیم که به صورت کلی بهترین دانشگاه‌های فرهنگیان اصلا وجود ندارن!

به جای این که تلاش کنید تا در بهترین دانشگاه ها برای معلم شدن قبول بشید، پیشنهاد می‌کنیم که روی محل خدمت خودتون تمرکز کنید و بهترین رو انتخاب کنید. چون قراره فقط 4 سال رو در دانشگاه باشید اما بعد از اتمام تحصیل خودتون 26 سال باید به محل خدمتتون برید و در اون تدریس کنید.

همونطور که در محتوای صفر تا صد قبولی فرهنگیان هم گفتیم، رتبه کنکور شما مستقیما روی تعیین محل خدمتتون تاثیر می‌ذاره. هرچی رتبه بالاتر، محل خدمت هم بهتر و در مدارس بهتر.

در نتیجه بهترین دانشگاه فرهنگیان دانشگاهیه که با کد رشته اون بتونید در محل خدمت خیلی بهتری هم قبول بشید.