دانشگاه فرهنگیان مختلطه؟ + بررسی تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان مختلطه؟ + بررسی تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه فرهنگیان مختلطه؟ + بررسی تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان

آیا دانشگاه فرهنگیان مختلطه؟ آیا ممکنه در بعضی از این دانشگاه ها در کشور تفکیک جنسیتی وجود نداشته باشه؟ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی چطور؟ در این دانشگاه هم دختر و پسر جدا هستن؟

برای این که جواب این سوالات رو بگیرید تا انتها با ما همراه باشید.

آیا تمام دانشگاه های فرهنگیان تفکیک جنسیتی دارن؟

خیر! برای این که جواب این سوال رو بدونید باید به یه نکته مهم توجه کنید. همونطور که در محتوای معرفی دانشگاه فرهنگیان هم گفتیم، به صورت کلی ما 2 دسته دانشگاه فرهنگیان داریم. البته اونها با هم تفاوت های خیلی خیلی زیادی هم دارن.

مثلا این که دانشگاه تربیت دبیر فقط یک دانشگاه اون هم شهید رجاییه؛ اما دانشگاه های فرهنگیان خیلی متنوعن و در تمام استان ها وجود دارن. یا در شهید رجایی بومی گزینی هیچ تاثیری نداره. اما در دانشگاه های فرهنگیان شما باید بومی یک منطقه باشید تا بتونید در دانشگاه های فرهنگیانش درس بخونید.

درباره سایر تفاوت های این دو دانشگاه هم به صورت کاملا مفصل در محتوای تفاوت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گفتیم.

آیا کلاس های دانشگاه فرهنگیان مختلطه؟

اما یکی از تفاوت های مهم اونها این هست که دانشگاه فرهنگیان مختلط نیست اما دانشگاه تربیت دبیر رجایی که یک دانشگاه سراسری هم هست، تفکیک جنسیتی نداره.

یعنی در برخی از دانشگاه های فرهنگیان فقط دختر ها حق تحصیل دارن و در برخی دیگه فقط پسرها! اما در کلاس های اون دختر و پسر به صورت مشترک در یک کلاس شرکت نمی‌کنن و در کل مختلط نیستن.

در نتیجه اگر این انتظار رو دارید که در دانشگاه با کلاس هایی مختلط روبرو باشید باید بدونید که فرهنگیان این امکان رو به شما نمی‌ده. در آخر این شمایید که باید با توجه به علایق و اهدافتون تصمیم بگیرید که می‌خواید در چنین دانشگاهی تحصیل کنید یا نه و بر همین اساس پیش برید.