دانشگاه فرهنگیان چه رتبه ای میخواد؟ + رتبه برای فرهنگیان 1403

دانشگاه فرهنگیان چه رتبه ای میخواد؟ + رتبه برای فرهنگیان 1403
دانشگاه فرهنگیان چه رتبه ای میخواد؟ + رتبه برای فرهنگیان 1403

دانشگاه فرهنگیان چه رتبه ای میخواد؟ دقیقا با کسب چه رتبه ای می‌تونم وارد دانشگاه تربیت معلم بشم؟ رتبه دقیقی وجود داره که بشه باهاش به صورت قطعی فرهنگیان قبول شد؟

اگر شما هم درباره این موضوع سوال دارید که برای ورود به این دانشگاه باید چه رتبه ای بگیرید حتما با ما همراه باشید تا به سوالاتتون در این زمینه جواب بدیم.

برای قبولی دانشگاه فرهنگیان به چه چیزهایی نیازه؟

قبل تر به صورت کامل و مفصل در محتوای صفر تا صد قبولی فرهنگیان توضیح دادیم که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شما به موارد پایین نیاز دارید:

  1. 50%  سوابق تحصیلی شما
  2. 25%  ارزیابی شایستگی معلمی یا مصاحبه
  3. 15%  نتیجه کنکور سراسری
  4. 10%  نتیجه آزمون اختصاصی فرهنگیان

در مورد شماره 1 هم می‌بینید که نصف نمره لازم برای قبول شدن در این دانشگاه سوابق تحصیلی شما هست. منظور از سوابق تحصیلی نمرات کتبی امتحان نهایی شما هست.

کدوم نمرات درسی در کنکور فرهنگیان مهمن؟

اگر شما فردی هستید که می‌خوان در کنکور 1403 شرکت کنه با افرادی که قرار هست در سال های بعدی در کنکور شرکت کنن، شرایط متفاوتی دارید؛ در پایین این موارد رو توضیح دادیم:

  1. اگر در کنکور 1403 شرکت کنید، نمرات نهایی دوازدهم شما مهم هستن.
  2. در صورتی که در کنکور 1404 شرکت کنید، نمرات نهایی یازدهم و دوازدهم شما مهم هستن.
  3. و در آخر از کنکور 1405 به بعد هم نمرات نهایی کل 3 سال دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور شما تاثیرگذار هستن.

درصد دروس قبولی دانشگاه فرهنگیان

تمام موارد بالا رو گفتیم که به برسیم که ” دانشگاه فرهنگیان چه رتبه ای میخواد؟”. اول از همه باید بدونید رتبه دقیقی برای قبولی در این دانشگاه وجود نداره چون خیلی ها حتی با رتبه های خیلی خوبی مثلا در مصاحبه فرهنگیان رد شدن.

اما به صورت کلی، در جواب این سوال باید بگیم همه چیز به این بستگی داره که بخواید 2 مورد پایین رو چطور انتخاب کنید:

  • رشته تحصیلی

هرچی شما رتبه بالاتری رو کسب کرده باشید می‌تونید رشته‌ی بهتر و دقیقا همون چیزی که مورد علاقتون هست رو برای تحصیل در فرهنگیان و برای تدریس در آینده انتخاب کنید.

  • محل خدمت

اگر دو نفر به صورت همزمان در یک دانشگاه فرهنگیان رشته‌ی یکسانی رو بخونن، ممکنه یکی از اونها بعدها در روستاهای اطراف تدریس کنه و یکیشون در مرکز شهر. اما چرا این تفاوت وجود داره؟ به این دلیل که هرچی رتبه شما بالاتر باشه می‌تونید محل خدمت بهتر و در دسترس تری رو برای آینده شغلی خودتون انتخاب کنید.

در آخر باید بگیم که به صورت کلی یک رتبه خاص برای قبولی در فرهنگیان وجود نداره. اگر می‌خواید در این دانشگاه قبول بشید باید سوابق تحصیلی (نمرات نهایی)، رتبه خوب در کنکور سراسری و کنکور اختصاصی فرهنگیان داشته باشید و همچنین در جلسه مصاحبه هم قوی عمل کنید تا در آخر به هدفتون برسید.