قبولی فرهنگیان با سهمیه 25 درصد: تاثیر سهمیه در قبولی فرهنگیان

قبولی فرهنگیان با سهمیه 25 درصد: تاثیر سهمیه ایثارگران در فرهنگیان
قبولی فرهنگیان با سهمیه 25 درصد: تاثیر سهمیه ایثارگران در فرهنگیان

ممکنه شما هم بپرسید که قبولی فرهنگیان با سهمیه 25 درصد چطور انجام می‌شه؟ آیا داشتن این سهمیه می‌تونه در قبولی دانشگاه فرهنگیان کمکی به شما می‌کنه؟ اگر اینطوره میزان تاثیر اون دقیقا چقدره؟

برای جواب دادن به این سوال در ادامه به صورت کامل میزان تاثیرگذاری سهمیه 25% یا همون سهمیه ایثارگران در قبولی دانشگاه های تربیت معلم رو بررسی می‌کنیم و مواردی که نیازه درباره اون بدونید رو بهتون توضیح می‌دیم.

آیا سهمیه 25% ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان تاثیر داره؟

بله! سهمیه 25 درصد به شکل خیلی خوب و مفیدی روی کنکور شما تاثیر داره. به حدی که می‌تونیم بگیم بدون رد خور شما قبول هستید.

اما پیشنهاد می‌کنیم اگر واقعا از ته دلتون عاشق تدریس هستید از این سهمیه برای ورود به فرهنگیان استفاده کنید. در غیر این صورت قطعا می‌تونید در رشته‌ها و دانشگاه های خیلی خیلی بهتری قبول بشید.

با سهمیه 25% میشه در رشته‌های دیگه هم به راحتی قبول شد؟

اگر شما برای کنکور رشته خودتون به خوبی درس بخونید می‌تونیم این نوید رو بهتون بدیم که احتمال قبولی شما در رشته‌های خوب خیلی زیاده؛ به طوری که با داشتن سهمیه 25% و:

  1. با میانگین 15% در رشته‌ی ریاضی می‌تونید در مهندسی های خیلی خوب شهر تهران قبول بشید.
  2. با میانگین 20% در تجربی رشته‌های پزشکی، دندون‌پزشکی و داروسازی رو بیارید.

چندبار می‌شه از سهمیه 25% استفاده کرد؟

نکته مهم درباره قبولی فرهنگیان با سهمیه 25 درصد این هست که اگر شما از این امتیاز در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنید دیگه نمی‌تونید برای کنکور سراسری هم تاثیر این سهمیه رو داشته باشید.

پس با دقت و تفکر زیاد مسیرتون رو انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که می‌خواید از این سهمیه‌ی خیلی مهم برای فرهنگیان استفاده کنید یا برای رشته‌ها و زمینه های دیگه.