رشته مهندسی شهرسازی سخته؟

رشته مهندسی شهرسازی سخته

آیا خوندن رشته مهندسی شهرسازی سخته؟ برای اینکه به این سوال جواب بدیم نیاز ابتدا به صورت کامل با این فیلد تحصیلی در دانشگاه آشنا بشید.  برای این کار در سایت کیمیاگرخونه محتوای معرفی رشته‌ی مهندسی شهرسازی رو ببینید تا با اطلاعاتی کامل و درست درباره سختی اون صحبت کنیم.

حالا نوبت به ویدیوی زیر میرسه. توضیحات کیمیاگر اعظم رو با هم میبینیم:

مهندسی شهرسازی خیلی سخته؟!

در واقع جواب سوال بالا نه بله هست و نه خیر. چون همه چیز بستگی به خود شما داره. شهرسازی ترکیبی از  مباحث فنی مهندسی و  علوم پایه هست. مثلاً ممکنه در یک پروژه نیاز باشه شما مطالعات،  تحقیقات و مطالعات مختلفی رو انجام بدین. در آخر متوجه بشید که ساختن یک پارک در یک مکام خاص مناسب هست یا نه.

اگر شهرسازی بخونید باید همیشه در اجتماع حضور داشته باشید.

  • موضوع مهمی که در رابطه با رشته‌ی مهندسی شهرسازی در دانشگاه وجود داره اینه که  مثل مهندسی معماری شما باید هزینه زیادی رو برای تهیه وسایل و مواد مختلف بپردازید. دلیلش هم این هست که شما واحدهای عملی و پروژه‌های مختلفی رو دارید که برای تهیه کردن و ارائه اون‌ها به انواع وسایل نیاز خواهید داشت.
  • همچنین یکی دیگه از مسائل مهم در رابطه با مهندسی شهرسازی این هست که کار عملی در اون بسیار زیاده. دقیقاً مثل مهندسی معماری.
  • حتی در مهندسی شهرسازی کار میدانی که نیاز داره در اون در محیط حاضر باشید هم خیلی زیاده. این موضوع می‌تونه برای خیلی‌ها یک نکته مثبت و برای خیلی‌ها یک مشکل به حساب بیاد.

پس اینکه آیا رشته مهندسی شهرسازی سخته یا نه این جواب رو داره که بله. شهرسازی سختی‌های خودش رو داره اما اگر به کارهای مربوط به اون علاقمند باشید این سختی‌ها اصلاً به چشم شما نخواهند اومد.

شهرسازی و معماری یکی هستن؟؟

 معماری و شهرسازی از خیلی جهات به هم نزدیکن. یک ویژگی مشترک بین مهندسی شهرسازی معماری اینه که هر دوی اون‌ها کار عملی و همچنین هزینه زیادی دارن.  با این تفاوت که کار میدانی در مهندسی شهرسازی بیشتره. یعنی شما باید برای مدت زیادی در اجتماع و محیط های مختلف باشید، از مردم نظرسنجی کنید و… .