تفاوت آی‌تی با مهندسی کامپیوتر چیه؟

تفاوت رشته آی تی با مهندسی کامپیوتر

پیش از هر چیزی برای دونستن تفاوت آی‌تی با مهندسی کامپیوتر بهتره با این دو به صورت کامل و مجزا آشنا بشید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم در سایت کیمیاگر خونه معرفی رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات و  معرفی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر رو ببینید تا کامل‌ترین شکل ممکن با اون‌ها آشنا بشید. 

بعد از اون نوبت میرسه به ویدیوی زیر که کیمیاگر اعظم، کامل تفاوت مهندسی فناوری اطلاعات با مهندسی کامپیوتر رو توضیح داده. فیلم رو ببینید تا به ادامه مطلب برسیم:

تفاوت های مهندسی کامپیوتر با مهندسی فناوری اطلاعات

  • خود مهندسی کامپیوتر دارای چند گرایش هست و شما می‌تونید در مقاطع بالاتر گرایش مورد علاقه‌تون رو  انتخاب کنید.
  • اما فناوری اطلاعات خودش یکی از زمینه‌های مربوط به مهندسی کامپیوتر با این تفاوت که شما می‌تونید از بدو ورود در اون تحصیل کنید.
  •  کسی که مهندسی کامپیوتر می‌خونه بخش زیادی از واحدهارو باید پاس کنه. این واحدها مرتبط با برنامه نویسی و کد زدن هستن.
  •  اما دانشجوی فناوری اطلاعات یا همون آی تی خیلی با این مباحث درگیر نیست. یعنی بیشتر درگیر مباحث و موارد تحقیقاتی در زمینه فناوری‌های مربوط به اطلاعات و ارتباطات  در بستر کامپیوتر و رایانه هستند
  • از نظر بازار کار بدون شک مهندسی کامپیوتر شرایط خیلی بهتری داره به این دلیل که تنوع و گرایش‌های مختلف زیادی در اون وجود دارند و شما می‌تونید در آینده در موقعیت‌های شغلی مختلفی مشغول به کار بشید.  ن موضوع باعث افزایش درآمد مهندس‌های کامپیوتر هم می‌شه.
  •  اما در مقابل یک مهندس فناوری اطلاعات یا آی تی موقعیت‌های استخدامی کمتری به نسبت مهندس کامپیوتر دارد.

در آخر می‌تونیم بگیم که تفاوت آی‌تی با مهندسی کامپیوتر عمدتاً در بازار کار و در نتیجه درآمد اون‌ها هست. پس حتما برای انتخاب رشته‌تون این موارد رو هم در نظر داشته باشید تا در آینده به مشکل برنخورید.