بهترین دانشگاه رشته مهندسی صنایع

بهترین دانشگاه برای مهندسی صنایع

برای پیدا کردن بهترین دانشگاه رشته مهندسی صنایع ابتدا باید هدف خودتون رو مشخص کنید. مثلاً اگر به دنبال دانشگاهی هستید که  شما رو برای بازار کار آماده کنه تعداد خاصی از دانشگاه‌ها مناسبن. یا اگر می‌خواید از نظر علمی قوی بشید و تبدیل به استاد دانشگاه بشید و یا کارهای پژوهشی انجام بدید هم دسته دیگه‌ای از دانشگاه‌ها  انتخاب مناسبی هستن.

قبل از معرفی این دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به صورت کامل مهندسی صنایع رو بشناسید. برای این کار در سایت کیمیاگرخونه حتماً فیلم‌ها و محتوای معرفی رشته‌ی مهندسی صنایع رو ببینید و بخونید. بعد از اینکه فیلم معرفی رو کامل دیدید، نوبت به ویدیوی زیر میرسه. توضیحات کامل کیمیاگر اعظم راجع به این موضوع رو باهم ببینیم:

لیست بهترین دانشگاه ها برای مهندسی صنایع

در کل میشه گفت که بهترین دانشگاه‌ها برای مهندسی صنایع دانشگاه‌های شهر تهران هستن:

  1. شریف
  2.  تهران
  3.  امیرکبیر
  4.  علم و صنعت
  5. بهشتی
  6. خواجه نصیر
  7. عباسپور 

همچنین در شهرهای اطراف تهران مثل کرج هم انتخاب‌های مناسبی برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی صنایع وجود داره. مثلاً دانشگاه خوارزمی.

نکته مهمی که باید بدونید این هست که بازار کار مهندسی صنایع بیشتر در صنعت و محیط‌های استارتاپی هست. در نتیجه هرچه شما در شهرهای بزرگتر نزدیک‌تر به تهران تحصیل کنید شرایط برای ورود به بازار کار هم برای شما راحت‌تر خواهد شد.

بررسی بهترین دانشگاه رشته مهندسی صنایع

همونطور که بالاتر هم گفتیم دانشگاه‌های شهر تهران و بعد از اون کرج به سایر دانشگاه‌ها اولویت دارن. اما این نکات رو درباره این دانشگاه ها در نظر بگیرید.

  • دانشگاه شریف در نظر بگیرید که جدا از خفن بودن اسم این دانشگاه و همچنین اعتبار زیاد مدرک اون سن اساتیدش نسبتاً بالاست. اساتید آموزش دادن به دانشجوها رو برای قوی شدن از نظر علمی آماده می‌کنن و نه چندان برای برای بازار کار.
  • در دانشگاه تهران به نسبت دانشگاه شریف سن اساتید به نسبت کمتره و این موضوع می‌تونه باعث این بشه که اساتید بیشتر با علوم جدید و روز دنیا در زمینه مهندسی صنایع آشنا باشن.
  • در کل  اگر بخواهیم بهترین دانشگاه برای مهندسی صنایع رو معرفی کنیم در شهر تهران ابتدا شریف، تهران، امیرکبیر ، علوم صنعت و بهشتی انتخاب های خوبی هستن.
  • اصلی‌ترین دلیلی که علم و صنعت انتخاب بهتری نسبت به دانشگاه شهید بهشتی هست اینه که کارگاه‌های عملی خیلی بیشتری در کلاس‌های این دانشگاه برگزار می‌شه.
  • اما از طرف دیگه دانشجوهای دانشگاه شهید بهشتی همیشه در رشته‌های مختلف  در بازار کار پیشتاز بودن.
  • دانشگاه خواجه نصیر از نظر مساحت به نسبت دانشگاه کوچیکی به حساب میاد. یعنی مثل دانشگاه‌هایی از جمله تهران و شریف محیط خیلی بزرگی نداره. اما مزیت اصلی اون بودن در پایتخت هست.
  • دانشگاه عباسپور هم در شمال شرق تهران قرار داره. پردیس دانشگاه شهید بهشتی هست که مدرکش هم توسط همین دانشگاه صادر می‌شه. اما محل تحصیل اون متفاوته.
  • خوارزمی هم حدودا 30 الی 40 کیلومتر از تهران فاصله داره. از نظر مساحت هم دانشگاه درندشتی هست. مزیت خوب اون هم نزدیکی به شهر تهرانه.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای خوندن مهندسی صنایع در ابتدا دانشگاه‌های شهر تهران و کرج و بعد از اون هم دانشگاه شهرهای بزرگ رو انتخاب کنید.