هزینه وسایل مهندسی معماری

هزینه وسایل رشته مهندسی معماری

قطعا شما هم شنیدید که هزینه وسایل مهندسی معماری به نسبت خیلی از رشته‌های دیگه خیلی زیاده. اما این هزینه حدودا چقدره؟

قبل از این که به این سوال جواب بدیم پیشنهاد می‌کنیم در سایت کیمیاگرخونه حتما محتوا و فیلم های معرفی رشته‌ی مهندسی معماری رو ببینید تا با صفر تا صد اون به شکل کامل آشنا بشید. بعد از اون فیلم زیر رو ببینید تا کیمیاگر اعظم کامل توضیح بده هزینه وسایل معماری به چه صورته؟

برآورد هزینه وسایل مهندسی معماری

 در کل باید بدونید که مهندسی معماری رشته‌ی گرونی هست. مثلاً از همون روزهای اولی که وارد دانشگاه می‌شید باید کاغذ، مقوا، انواع قلم‌ها، راپیدها و ماژیک‌ها رو برای دروس مختلفتون تهیه کنید.  این وسایل که از ابتدایی‌ترین ابزارهای دانشجوهای مهندسی معماری هستن به خودی خود قیمت زیادی دارن.

 و حتی به مرور زمان وسایلی که باید تهیه کنید بیشتر و  تخصصی‌تر میشن. خصوصاً در اواخر هر ترم که شما باید پروژه تحویل بدید و در این زمان به کلی ار و متریال مختلف نیاز پیدا می‌کنید که هر کدوم از اون‌ها  هزینه‌های  نسبتا زیادی رو دارن.

  • طبق تجربه و نظر بچه‌های مهندسی معماری حدوداً در ماه چیزی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه وسایل مهندسی معماری هست.

موضوعی که باید حتماً به اون توجه کنید این هست که در مهندسی معماری در طول تحصیل واحدها و کارگاه‌های مختلفی رو خواهید داشت که در هر کدوم از اون‌ها به مواد و وسایل خاص و متفاوتی نیاز دارید. در نتیجه باید برای هرکدوم از اون‌ها به صورت جداگانه هزینه کنید. 

موضوع مهم دیگه هم اینه شهرسازی و معماری شباهت های زیادی دارن. رشته‌ی مهندسی شهرسازی هم دقیقا مثل معماری هزینه برداره و برای خوندن اون در دانشگاه باید وسایل زیادی رو تهیه کنید.