تفاوت رشته معماری و معماری داخلی چیه؟

تفاوت رشته معماری و معماری داخلی

برای دونستن تفاوت رشته معماری و معماری داخلی به این نکات توجه کنید. اگر شما در دانشگاه مهندسی معماری رو بخونید می‌تونید در ادامه در مقاطع بالاتر وارد یکی از دو گرایش اون بشید. گرایش‌های مهندسی معماری شامل 1)  معماری معماری و 2)  معماری داخلی هستن. 

توی ویدیوی زیر کیمیاگر اعظم کامل براتون توضیح میده، اول این ویدیو رو ببینید بعد میریم سراغ ادامه مطلب

مقایسه معماری و معماری داخلی

 علاوه بر این در تعداد خیلی کمی از دانشگاه‌ها شما می‌تونید از بدو ورود، رشته‌ی معماری داخلی رو بخونید. اگر شما مهندسی معماری بخونید در ابتدا با کلیات معماری آشنا می‌شید. همچنین اگر در مقاطع بالاتر گرایش معماری داخلی رو انتخاب کنید مباحث تخصصی این زمینه رو هم  یاد خواهید گرفت.

 اما اگر شما از صفر رشته‌ی معماری داخلی رو انتخاب کرده باشید رویکرد شما در زمان تحصیل بیشتر هنری هست. یعنی روی مباحث مربوط به معماری داخلی تمرکز خواهید داشت.

  •  دومین تفاوت رشته‌‌ی معماری و معماری داخلی اینه که اگر مهندسی معماری بخونید می‌تونید بعدها به عنوان معمار ناظر در ساخت و ساز پروژه‌های ساختمونی و انواع بناها مشغول به کار بشید. اما این امکان برای کسایی که معماری داخلی بخونند وجود نخواهد داشت. 
  • اما در شرایطی که شما معماری داخلی رو در دانشگاه‌های تاپی مثل دانشگاه هنر تهران بخونید در این زمینه در بازارکار مستقل جزو بهترین ها خواهید شد. (بازار کار استخدامی معماری داخلی برخلاف بازار کار مستقل اون چندان خوب نیست.)

در آخر پیشنهاد می‌کنیم حتماً یه سر به محتوای معرفی رشته‌ی مهندسی معماری در کیمیاگر خونه بزنید تا با صفر تا صد اون آشنا بشید.