رشته پرستاری برای خانم ها مناسبه؟!

آیا رشته پرستاری برای خانم ها مناسبه؟

قبل از اینکه به این سوال جواب بدیم که آیا رشته پرستاری برای خانم ها مناسبه یا نه پیشنهاد می‌کنیم به محتوای معرفی رشته‌ی پرستاری در سایت کیمیاگر خونه سر بزنید تا با این رشته و جزئیات اون در دانشگاه به صورت کامل و جامع آشنا بشید.

قبل از هر چیزی، فیلم زیر رو ببینید که کیمیاگر اعظم جواب این سوال رو خیلی دقیق داده بعد سراغ ادامه مطلب میریم:

بررسی محیط کار پرستاری برای خانم ها

  • رشته‌ی پرستاری به نسبت سخت به حساب میاد. این موضوع ربطی به جنسیت نداره.  به این دلیل که نیاز هست شما در شیفت شب کار بکنید. یا یکی دیگه از مشکلات پرستاری محیط پرتنش بیمارستان و سر و کله زدن با بیمارها و همراه‌های اون‌هاست.
  • اما از طرفی پرستاری مزایای زیادی هم دارد یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اون‌ها شرایط مهاجرتیه اونه که خیلی خوبه.  یعنی شما به  محض اینکه قصد مهاجرت داشته باشید می‌تونید برای این کار با کمترین مشکل اقدام کنید و در کشور مد نظرتون کار کنید.
  •  همچنین شرایط استخدامی  برای پرستارها مطلوبه. به این دلیل که تعداد افرادی که به عنوان پرستار جذب می‌کنن خیلی زیاده. به این دلیل که در هر بیمارستانی به تعداد زیادی پرستار نیازه.

پس به جای جواب به این سوال که آیا رشته پرستاری برای خانم ها مناسبه باید به این سوال جواب بدید که آیا پرستاری برای من مناسبه؟ 

مثلاً اگر فردی هستید که با به هم خوردن ساعت خواب مشکل دارید، اگر توانایی کنار اومدن با محیط پرتنش بیمارستان رو ندارید، یا حتی با خبر فوت یک شخص روحیه شما تحت تاثیر قرار می‌گیره، پرستاری انتخاب خوبی برای شما نیست.

در کل میشه گفت انتخاب پرستاری کاملاً به روحیات و علاقه شما بستگی داره و نمیشه اون رو به یک جنسیت خاص محدود کرد.