مهندسی برق برای خانم ها مناسبه؟

رشته مهندسی برق برای خانم ها مناسبه؟

یکی از سوالات پرتکرار اکثر داوطلب های کنکور ریاضی اینه که آیا مهندسی برق برای خانم‌ها مناسبه یا نه؟ پیش از اینکه به این سوال جواب بدیم پیشنهاد می‌کنیم در کیمیاگرخونه معرفی مهندسی برق رو بخونید و فیلم‌هاشو تماشا کنید تا با جزئیات کامل اون آشنا بشید.

بررسی رشته مهندسی برق برای خانم ها- فیلم

فیلم زیر رو که کیمیاگراعظم، محمدحسین جدیدی نژاد، ضبط کرده، ببینید تا به ادامه مقاله برسیم 🙂

بررسی بازارکار رشته مهندسی برق برای خانم ها

قبلا بصورت مفصل راجع به بازار کار مهندسی برق صحبت کردیم حالا امروز این حوزه رو مستقلا برای داوطلبای خانم کنکور ریاضی بررسی میکنیم:

  • یکی از حوزه های کاری بچه های برق در صنعته. منظور ما از صنعت در واقع کارخونه ها، شرکت ها و…. هست. در این زمینه ممکنه حتی خیلی از خانم ها هم با علاقه وارد بشن و کار کنن.
  • همچنین بازارکار دیگه برق به صورت مستقل هست. مثلا دانشجوهای اون می‌تونن وارد زمینه های مربوط به برنامه نویسی بشن. به این دلیل که در دانشگاه (خصوصا دانشگاه های تاپ) به میزان زیادی به دانشجوهای برق برنامه نویسی آموزش میدند.
  • در این مورد هم خانم ها و هم آقایون می‌تونن وارد بشن و این موضوع به علاقه افراد مربوطه نه به جنسیت اونها.
  •  همچنین نیاز هست که بدونید رشته‌هایی از جمله مهندسی برق و کامپیوتر شرایط کاری انفرادی‌ تری دارن و کمتر در اون‌ها نیاز به تعامل و بودن در گروه‌ افراد دارید. جتی تماس شما با مشتری ها هم بسیار بسیار کم یا حتی صفر هست.

در آخر به جای این سوال که آیا مهندسی برق برای خانم ها مناسبه بپرسید آیا مهندسی برق برای من مناسبه؟ شما با توجه به علاقه تون باید در این مورد تصمیم بگیرید.