پذیرش غیر بومی فرهنگیان + قبولی فرهنگیان برای غیر بومی ها

پذیرش غیر بومی فرهنگیان + قبولی فرهنگیان برای غیر بومی ها
پذیرش غیر بومی فرهنگیان + قبولی فرهنگیان برای غیر بومی ها

پذیرش غیر بومی فرهنگیان چه شرایطی داره؟ آیا کسی که بومی یک منطقه یا استان نباشه هم می‌تونه در فرهنگیان اون بخش قبول باشه؟ این پروسه چه شرایطی داره؟ با ما در کیمیاگرخونه همراه باشید تا به صورت دقیق به این موارد جواب بدیم.

بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

به صورت کلی قبولی در دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینیه. البته بجز دانشگاه شهید رجایی که به صورت کامل تفاوتهاش رو با سایر دانشگاه های فرهنگیان در محتوای ” تفاوت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تهران ” گفتیم. پذیرش در دانشگاه شهید رجایی دقیقا مثل دانشگاه های سراسری هست و افراد می‌تونن از سرتاسر کشور برای تحصیل واردش بشن.

اما جدا از این سایر دانشگاه های تربیت معلم کشور بومی گزینی دارن. یعنی در هر شهر و استانی شما باید بومی همون منطقه باشید تا بتونید در دانشگاه فرهنگیان مربوط بهش درس بخونید.

شرایط بومی بودن دانشگاه فرهنگیان 1403

وقتی که شما وارد پروسه قبولی در دانشگاه فرهنگیان می‌شید، در کارنامه شما 3 مورد پایین بر اساس این که چند سال اخیر تحصیل خودتون رو در کدوم منطقه بودید، مشخص می‌شن:

  1. بوم
  2. ناحیه
  3. قطب

شما با توجه به بومی که براتون در کارنامه مشخص شده باید به دفترچه انتخاب رشه‌ی سنجش مراجعه کنید و بر اساس اون ببینید که چه رشته‌هایی در بوم شما هستن و می‌تونید انتخابشون کنید.

پذیرش غیر بومی دانشگاه فرهنگیان ممکنه؟

خیر! شما نمی‌تونید خارج از قطب خودتون و به صورت غیربومی در دانشگاه فرهنگیان قبول بشید. در واقع در زمان انتخاب رشته سایت sanjesh.org به شما اجازه نمی‌ده که کد رشته‌های خارج از بوم خودتون رو وارد کنید؛ چه برسه به این که بخواید در این محل ها قبول بشید و تحصیل کنید.

پس بهتره از همین حالا بدونید که فقط اجازه رشته‌هایی در بوم و منطقه خودتون رو برای دانشگاه های فرهنگیان دارید.