لو رفتن سوالات امتحان نهایی واقعیه؟

لو رفتن سوالات امتحان نهایی واقعیه؟
لو رفتن سوالات امتحان نهایی واقعیه؟

آیا لو رفتن سوالات امتحان نهایی واقعیت داره؟ سوالاتی که تحت عنوان سوالات نهایی میفروشن می‌تونه مارو به نمره 20 در نهایی برسونه یا نه؟

در ادامه جواب این 2 سوال مهم رو با هم برررسی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

سوالات امتحان نهایی دوباره لو رفت؟

شاید تعداد کمی از شما این موضوع رو بدونید که سوالات امتحان نهایی در بهترین حالت ممکن نیم الی 1 ساعت قبل از شروع امتحان به دست مدیرهای حوزه امتحانی می‌رسه.

اما در سال 1402 شاهد این موضوع بودیم که چند سری از سوالات از حوزه خارج شده بودن! اما با کارهایی که آموزش و پرورش انجام داد امکان لو رفتن سوالات کاهش پیدا کرده. مثلا در حوزه ها سیگنال یاب وجود داره که کسی نتونه در جلسه امتحان گوشی داشته باشه.

اما با این حال موضوع مهم اینجاست که احتمال لو رفتن سوالات امتحان نهایی هنوز صفر نشده!

همونطور کهمحمد حسین جدیدی نژاد بعنوان کارشناس تعلیم و تربیت در برنامه تهران 20 راجع به این موضوع با معاون وزیر آموزش و پروش گفتگو کردن:

آیا کانال هایی که سوالات نهایی رو میفروشن کلاهبردارن؟

بله کاملا! لو رفتن سوالات امتحان نهایی که توسط کانال ها اعلام می‌شه در 99% مواقع دروغه! فرض کنید یک کانال ادعا می‌کنه که می‌تونه سوالات نهایی یک درس رو قبل ازامتحان به شما بده. بدون شک تا زمانی که پولی واریز نکنید نمی‌تونید حتی عضو کانال هاشون بشید.

حالا فرض کنید فقط 1 درصد با وجود پرداخت پول، سوالات به دست شما نرسه. در این شرایط شما دقیقا چه کاری می‌تونید انجام بدید؟

وقتی که شما برای یک عمل مجرمانه و غیرقانونی، مثل خرید سوالات نهایی، پول داده باشید حتی خودتون هم مجرم به حساب میاید. پس نمی‌تونید در صورت کلاهبرداری به صورت قانونی موضوع رو پیگیری کنید.

اگر فروش سوالات نهایی واقعی بود سوالات رو بخرم؟

پیشنهاد ما این هست که این کار رو نکنید. چون همونطور که گفتیم شما نمی‌تونید به هیچ روشی مشکل رو پیگیری کنید و در آخر تنها کسی که ضرر می‌کنه خود شما هستید.

در ضمن طبق قوانین سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، هرگونه عضویت در کانال های فروش سوالات امتحان نهایی و هر مراوده مالی با صاحبان این کانال ها خودش نوعی تخلف به حساب میاد. و اگر بعد از دستگیری این افراد مشخص بشه که داوطلبی به حسابشون پولی رو واریز کرده اون شخص متقلب شناخته می‌شه. این موضوع هم به طبع پیامدهای خاص خودش رو داره.

بهتره بجای این موضوعات تمام تمرکز خودتون رو برای درس خوندن بذارید تا بدون اما و اگر بتونید نتیجه بگیرید. چون این موضوع سخت و غیرممکن نیست. شما با دونستن نکات مهم 20 گرفتن در امتحان نهایی  به راحتی می‌تونید به نتیجه مدنظرتون برسید.