سوالات امتحان نهایی از کجا میاد؟ کدوم قسمتارو بیشتر بخونم؟

سوالات امتحان نهایی از کجا میاد؟ کدوم قسمتارو بیشتر بخونم؟

این سوال خیلی هاست که سوالات امتحان نهایی از کجا طرح می‌شه؟ برای نمره 20 در امتحان کدوم بخش های کتاب رو بیشتر بخونیم؟ بهترین منابع امتحان نهایی رو چطوری بخونم؟ آیا همه سوالات نهایی از خود کتاب درسی هستن؟ یا مثل کنکور سطح سوالات بالاتره؟ برای جواب به این سوالات بهتره اول با تاریخچه سوال های امتحان نهایی آشنا بشیم تا بتونیم به یه جواب برسیم.

تاریخچه سوالات امتحان نهایی

از زمانی که بچه ها امتحان نهایی داشتن تا امتحانات نهایی خرداد 1401 تمام سوالات سطح خیلی پایینی داشتن و دقیقا از خود کتاب درسی و متن و شکل های اون طرح می‌شدن. اما از خرداد 1402 که تاثیر نمرات نهایی در کنکور به صورت قطعی شد داستان هم کمی فرق کرد.

به گفته علیرضا مهندسی رتبه 5 کنکور خرداد 1402 سطح سوالات به این شکله که حدودا 18 نمره از اونها مثل قبل ساده بودن ولی حدودا 2 نمره‌شون کمی متفاوت تر و مفهومی تر بودن! البته مفهومی نه به این شکل که مثل کنکور پیچیدگی و سختی زیادی داشته باشه. میتونید نظر رتبه 5 کنکور راجع به امتحانات نهایی رو توی ویدیوی زیر ببینید:

اصلی ترین منبع امتحان نهایی چیه؟

فقط و فقط منبع کامل و جامع امتحان نهایی کتاب درسیه. شما هیچ سوالی رو در جلسه امتحان نهایی نمی‌بینید که چیزی خارج از کتاب درسی باشه‌. به حدی که خیلی راحت می‌شه اونهارو در کتاب پیدا کرد و علامت زد! پس می‌شه به این نتیجه رسید که اگر کسی به کتاب درسی مسلط باشه به راحتی می‌تونه امتحان نهایی رو 20 بگیره.

البته به شرطی که اصول جواب دادن به سوالات امتحان نهایی رو بلد باشید که به صورت کامل اون رو در محتوای 20 گرفتن در امتحان نهایی توضیح دادیم.

در امتحان نهایی مراقب بعضی دروس باشید

برخی دروس مثل فیزیک، گستته، هندسه و مواردی از این قبیل به احتمال خیلی زیاد در امتحان نهایی سوالاتی مثل اثبات فرمول یا طراحی یک آزمایش برای یک موضوع خاص دارن که شما چنین سوالاتی رو در کنکور برای این دروس نمی‌بینید. پس حتما مراقب این موارد باشید و زمانی که دارید اونهارو برای امتحان نهایی می‌خونید ازشون غافل نشید. همچنین حتما و حتما تمرین ها و سوالات خود کتاب رو هم حل کنید و بهشون مسلط بشید جون بارها از خود اونها سوال طرح شده.