نحوه برنامه ریزی برای امتحان نهایی + با چه برنامه ای برای نهایی بخونم؟

نحوه برنامه ریزی برای امتحان نهایی + با چه برنامه ای برای نهایی بخونم؟

خیلی از دانش آموز ها می‌پرسن که بهترین نحوه برنامه ریزی برای امتحان نهایی چطوره؟ با چه روشی می‌شه بهترین نتایج رو گرفت؟ آیا برای 20 گرفتن در نهایی نیاز به برنامه ریزی هست؟ یا با مطالعه شب امتحانی کار جمع می‌شه؟

چطور برای 20 گرفتن در نهایی برنامه ریزی کنیم؟

برای این که بتونید در امتحانات نهایی 20 بگیرید، بهترین کاری که می‌تونید بکنید این هست که روش مطالعه دروس رو بلد باشید و طبق اون پیش برید.

دروسی که هم در کنکور هستن و هم در نهایی رو چطور بخونیم؟

همگام با آزمونی که در اون شرکت کردید (مثل قلمچی، گزینه دو، ماز، مدارس برتر، گاج و …) دروس تخصصی و عمومی خودتون رو هم برای کنکور و هم برای آماده شدن برای نهایی مطالعه کنید. یعنی در واقع با یک تیر 2 نشان بزنید.

دروسی که کنکوری نیستن رو چطور برای نهایی بخونیم؟

همونطور که قطعا می‌دونید برخی دروس وجود دارن که در کنکور ازشون سوالی طرح نمی‌شه و فقط باید برای امتحان نهایی اونهارو مطالعه کنید. در نتیجه روش مطالعه اونها با دروس بالا کمی متفاوت هست. برای این موارد فقط مطالعه نمونه سوالات تشریحی، کفایت می‌کنه. اما قاعدتا در طول سال وبه صورت گام به گام.

1) روش تضمینی مطالعه برای نمره 20 نهایی (روش حرفه ای ها)

داوطلب هایی که برای کنکور درس خوندن و الان می‌خوان بدون چون و چرا نمره 20 نهایی رو بگیرن می‌تونن از این روش استفاده کنن. در واقع یک دانش آموز در این روش باید:

  1. همگام با آزمون های آزمایشی دروس تخصصی رو بخونه و تست هم بزنه.
  2. روزانه 1 درس عمومی رو مطالعه کنه، اما برای دروس عمومی نیازی نیست که تستی زده بشه. (می‌تونید هر روز زمان مشخصی رو هم برای مطالعه لغات دروسی مثل ادبیات، زبان و عربی اختصاص بدید.)
  3. در نزدیکی امتحانات نهایی روی حل نمونه سوالات نهایی سال های قبل تمرکز کنه.

2) روش مطالعه برای نهایی (وقتی که زمان کمی دارید)

این روش برنامه ریزی برای امتحان نهایی برای داوطلب هایی مناسب مناسبه که تایم کمتری رو دارن و نزدیک امتحانات هستن. در این روش شما باید به شکل بقچه ای درس بخونید.

مطالعه شب امتحانی دروس نهایی به روش بقچه ای

برای مطالعه‌ی بقچه ای شما باید حداقل 3 روز قبل از امتحانتون رو برای مطالعه درسی که قراره امتحانش رو بدید اختصاص بدید. در روش بقچه ای منبع شما کتاب درسی یا کتاب های فرمول 20 گاج هستن.

برای بقچه اي خوندن دروس، باید يک کتاب رو به صورت کامل مطالعه و تموم کنيد، بعد می‌‌تونید به سراغ کتاب بعدی برید. یعنی برخلاف روش بالا که در اون دروس مختلفی رو در روز می‌خونید، در این حالت در چند روز مشخص تمرکز شما فقط روی یک درس هست.

دقت کنید که در کل برای نهایی خوندن و خصوصا در روش بقچه ای، کلی حل سوالات تشریحی و نمونه سوالات نهایی سال های قبل می‌تونه خیلی کمک کننده باشه. برای این کار حتما به سایت قلمچی، سر بزنید تا آرشیو کاملی از سوالات امتحان نهایی سال های مختلف رو به شما بده.

حتما اگر در برنامه‌ ریزی برای امتحان نهایی به مشکل یا چالشی بر خوردید اون رو در کامنت ها بنویسید یا از طریق آیدی @Jadidinejad_suport در تلگرام اون رو از ما در میون بذارید تا به سوالتون در سریع ترین زمان ممکن جواب بدیم.