مقایسه منابع امتحان نهایی + برای 20 در نهایی چه منابعی رو بخونم؟

مقایسه منابع امتحان نهایی + برای 20 در نهایی چه منابعی رو بخونم؟

همونطور که در محتوای بهترین منابع امتحان نهایی گفتیم به صورت کلی برای 20 گرفتن در نهایی چندین منبع وجود دارن که در ادامه اونهارو با هم دیگه از جهات مختلف مقایسه و بررسی می‌کنیم.

بهترین منابع برای 20 گرفتن امتحان نهایی

در محتوای بهترین منابع امتحان نهایی هم گفتیم که برای دروسی که همراستا با کنکور هستن یعنی هم در کنکور هستن و هم در امتحانات نهایی بهترین منابع استفاده از سه مورد پایین به همراه همدیگه هست:

  1. تسلط کامل به کتاب درسی
  2. استفاده از نکات و درسنامه کتاب‌های تست
  3. حل سوالات تشریحی و نهایی سال های قبل (که در سایت قلمچی به صورت جامع و کامل وجود دارن)
  • درصد کامل بودن درسنامه این منابع: 100%
  • جامع بودن نمونه سوالات تشریحی سایت قلمچی: 100% (سوالات نهایی سال های قبل تمام استان ها و آپدیت شدن مداوم تمام سوالات)
  • کیفیت پاسخنامه های سایت قلمچی. در این سایت فقط کلیدهایی که از سمت سازمان سنجش منتشر می‌شن قرار داره. یعنی هیچ جزئیات و توضیحات اضافه‌ای در اونها دیده نمی‌شه. در نتیجه فقط برای دانش آموزهای مفیده که سطح علمی اونها قویه که نیازی به توضیح بیشتر ندارن.

نقد و بررسی کتاب های نهایی شب امتحان خیلی سبز

اگر می‌خواید حتما از منابع تشریحی تر برای نهایی استفاده کنید (خصوصا برای دروس غیر همراستا با کنکور که فقط در نهایی هستن) اولین منابع پیشنهادی ما شب امتحان خیلی سبز هست.

  • درصد کامل بودن درسنامه کتاب شب امتحان خیلی سبز: 70% (به این دلیل که به تمام ریزه کاری ها و جزئیات خود کتاب درسی در این کتاب ها پرداخته نشده.)
  • جامع بودن نمونه سوالات تشریحی داخل کتاب شب امتحان خیلی سبز. 90% (سوالات ثابتن و خود سوالات نهایی سال های قبل در کتاب ها هستن)
  • کیفیت پاسخنامه های کتاب شب امتحان خیلی سبز. به نسب پاسخنامه های قلمچی، این کتاب توضیحات خیلی جامع تر و آموزشی تری رو در خودش داره. اما برخلاف کتاب های امتحانِت و فرمول 20 خیلی به دام ها ک نکات ریز نپرداخته.

نقد و بررسی کتاب های امتحانِت مهر و ماه

این کتاب ها هم جزو بهترین منابع امتحان نهایی هستن و می‌تونید ازشون استفاده کنید. به صورت کلی می‌شه گفت که جزئیات کتاب های امتحانِت مهر و ماه بیشتر از شب امتحان خیلی سبز هست.

  • درصد کامل بودن درسنامه کتاب امتحانِت مهر و ماه: 85%
  • جامع بودن نمونه سوالات تشریحی داخل کتاب های امتحانِت مهر و ماه. 90% (سوالات ثابت هستن و دقیقا سوالات نهایی سال های قبل در کتاب ها وجود دارن)
  • کیفیت پاسخنامه های کتاب امتحانِت مهر و ماه. توضیحات تشریحی پاسخنامه کتاب امتحان نهایی امتحانِت مهر و ماه هم خیلی جامع و کامله و تا حد خیلی خوبی به نکات ریز و دام ها پرداخته.

نقد و بررسی کتاب های امتحان نهایی فرمول 20 گاج

سومین منبعی که می‌تونه آمادگی شما رو برای امتحان نهایی بیشتر کنه مجموعه کتاب های فرمول 20 گاج هست. این کتاب ها از نظر جامع بودن تا حد زیادی مثل کتاب‌های سیر تا پیاز هستن که جزئیات زیادی در اونها هست.

  • درصد کامل بودن درسنامه کتاب فرمول 20 گاج: 85%
  • جامع بودن نمونه سوالات تشریحی داخل کتاب های فرمول 20 گاج: 90% (سوالات دقیقا سوالات نهایی سال های قبل)
  • کیفیت پاسخنامه های کتاب فرمول 20 گاج: پاسخنامه های کتاب فرمول 20 گاج که برای امتحان نهایی هستن کاملا جامع و کامله. حتی بخش هایی رو هم تحت عنوان “تلنگر” داره که دام ها، اشتباهات رایج و نکاتی که باید برای امتحان نهایی بدونید رو بهتون آموزش می‌ده.