بهترین منابع امتحان نهایی + معرفی مناسب ترین کتاب های نهایی

بهترین منابع امتحان نهایی + معرفی مناسب ترین کتاب های نهایی

شناختن بهترین منابع امتحان نهایی و استفاده از اونها می‌تونه به صورت مستقیم حتی روی تراز و نتیجه کنکور شما تاثیر بزاره. اما چطور؟ همونطور که در محتوای صفر تا صد امتحان نهایی هم گفتیم، تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور برخلاف سالهای قبل که تاثیر مثبتی داشت، در حال حاضر قطعی شده. در نتیجه تنها هدف شما باید کسب نمره 20 در نهایی باشه.

به همین منظور در ادامه چندتا از بهترین منابع امتحان نهایی رو بهتون معرفی می‌کنیم. با این موارد می‌تونید با استفاده از اونها این امتحانات رو به بهترین شکل ممکن پشت سر بذارید.

2 دسته از بهترین منابع امتحان نهایی

اگر بخواید خودتون رو برای امتحانات نهایی آماده کنید یه صورت کلی می‌تونید از 2 دسته کتاب و منبع استفاده کنید:

  1. منابع شب امتحانی
  2. منابع مناسب نهایی برای خوندن در طول سال
بهترین و کامل ترین منابع امتحان نهایی

منابع شب امتحانی برای امتحانات نهایی

قبل از همه باید به این موضوع اشاره کنیم که این دسته از کتاب ها به این دلیل که شب امتحانی هستن درسنامه های خیلی مختصر و جمع و جوری دارن.

شاید در نگاه اول این خوب به نظر بیاد. اما از اونجایی که در خرداد 1402 حدودا 2 نمره از سوالات مفهومی بودن، شما با این منابع نمی‌تونید 20 گرفتن خودتون رو تضمین کنید.

اما به صورت کلی این منابع در حالتی که وقت شما خیلی کمه کارتون رو راه می‌اندازه. از بهترین منابع امتحان نهایی شب امتحانی می‌تونیم به کتاب شب امتحان خیلی سبز یا امتحانِت مهر و ماه اشاره کنین که به نوبه خودشون خوبن.

این دسته از منابع همچنین شامل تعداد خوبی از سوالات نهایی سال های گذشته هستن که می‌تونید بعد از مسلط شدن به درسنامه ازشون استفاده کنید.

اما یک عیب دیگه این کتاب ها هم اینه که سوالات اونها به روز نمی‌شن. اما اگر به دنبال جدیدترین سوالات امتحان نهایی هستید می‌تونید یه سر به سایت قلمچی بزنید. در این سایت از به روز ترین و جدیدترین منابع نهایی که در اون قرار دره استفاده کنید‌

بهترین منابع امتحان نهایی برای مطالعه در طول سال

منابعی که می‌تونید از اونها در طول سال استفاده کنید رو بر اساس درسی که می‌خواید امتحانش رو بدید به 2 دسته تقسیم می‌کنیم:

دسته اول: دروسی که هم در امتحانات نهایی هستن و هم در کنکور

این دسته شامل درس هایی مثل ریست شناسی، ریاضی، شیمی، فلسفه و..‌ هستن که هم قراره در امتحانات نهایی باشن و هم در کنکور. نیازی نیست که کتاب یا منبع جدیدی براشون تهیه کنید.

یعنی کتاب های تستی که استفاده می‌کنید کافی هستن. با این تفاوت که باید حتما سوالات تشریحی و نمونه سوالات سال های قبل رو حل کنید تا برای جواب دادن به سوالات آماده بشید.

دسته دوم: دروسی که در امتحانات نهایی هستن ولی در کنکور نه

بهترین منابع امتحان نهایی برای دروسی مثل ادبیات، عربی، دین و زندگی (البته نه در رشته انسانی)، زبان و… که در کنکور ازشون تستی طرح نمی‌شه شامل موارد پایین هستن:

  • یک کتاب آموزشی با درسنامه جامع
  1. دینی : خود کتاب درسی و برای پیام آیات : کتاب تستی آقای مسلم بهمن آبادی
  2. عربی و ادبیات : فیلم آموزشی (اما اگر به فیلم دیدن علاقه ای ندارید از کتاب استفاده کنید. کتاب های فرمول 20 گاج از بهترین منابع امتحان نهایی برای درسی هستن که در کنکور نمیان و فقط باید برای نهایی اونهارو بخونید.)
  3. زبان : کتاب درسی.
  4. دروسی مثل سلامت بهداشت و هویت اجتماعی : کتاب درسی
  • حل سوالات تشریحی و نهایی سال های قبل

بعد از این که از بهترین منابع امتحان نهایی که در بالا معرفی کردیم استفاده کردید پیشنهاد می‌کنیم سراغ حل سوالات تشریحی به خصوص سوالات نهایی سال های قبل برید.