میانگین معدل نهایی کشور در سال 1402 چند بوده؟

میانگین معدل نهایی کشور در سال 1402 چند بوده؟
میانگین معدل نهایی کشور در سال 1402 چند بوده؟

میانگین معدل نهایی کشور در سالی که گذشت چطور بود؟ آیا دانش آموزها به نسبت قبل قوی تر شدن یا ضعیف تر؟ در هر رشته‌ی تجربی، انسانی و ریاضی حدود نمرات بچه ها چقدر بوده؟

در ادامه این موارد رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

میانگین معدل نهایی کشور معیار خوبی برای درس خوندن نیست!

اول از همه و قبل از بررسی آمار و ارقام باید به این موضوع اشاره کنیم که دراین بخش قراره میانگین کلی امتحان نهایی در کشور رو به شما بگیم. اما یادتون نره که همه این افراد که در این آمار قرار گرفتن، قصد ورود به دانشگاه ها و رشته‌های تاپ رو ندارن.

یا اگر دلشون هم بخواد به اندازه خواسته خودشون تلاش نمی‌کنن. یا حتی خیلی ما هم قصد دارن فقط دیپلم خودشون رو بگیرن و وارد حیطه های دیگه بشن.

پس دقت کنید که برای رسیدن به رشته‌های خوب و دانشگاه های مطرح شما نباید به این میانگین اکتفا کنید. بلکه تمام تلاش شما باید کسب نمره‌ی 20 در هر درسی باشه.

میانگین معدل نهایی 1402 در رشته‌های مختلف

طبق آماری که خود وزارت آموزش و پرورش به تازگی اعلام کرده، در هر رشته‌ی تحصیلی دانش آموزها در سال تحصیلی 1402 نمراتی که در پایین می‌بینید رو کسب کردن:

  • میانگین معدل در رشته‌ی تجربی: 11.23
  • متوسط معدل در رشته‌ی ریاضی: 10.79
  • میانگین معدل در رشته‌ی انسانی: 8.75

بازهم تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه نباید به این میانگین اکتفا کنید. یعنی نباید با خودتون بگید اگر معدل من که دانش آموز تجربی هستم 13 بشه پس من بدون شک نتیجه خوبی می‌گیرم به این دلیل که از میانگین معدل بالاتری دارم.

البته قطعا شما معدلی بالاتر از میانگین رو دارید. اما فراموش نکنید که رشته‌ها و دانشگاه های خوب برای دانش آموزهایی هست که معدل های خیلی بالاتر از این رو کسب کنن!