فرق مدیریت مالی و اقتصاد چیه؟

تفاوت رشته مدیریت مالی و اقتصاد

قبل از بررسی فرق مدیریت مالی و اقتصاد در دانشگاه و بازارکار، حتماً یه سر به معرفی رشته‌ی اقتصاد و معرفی رشته‌ی حسابداری در کیمیاگرخونه بزنید تا با جزئیات اون به صورت کامل آشنا بشید.

بعد از اون فیلم زیر رو که کیمیاگر اعظم، محمدحسین جدیدی نژاد، ضبط کرده با دقت ببینید تا تفاوت این دو فیلد دانشگاهی رو باهم بررسی کنیم:

مقایسه علوم اقتصادی و مدیریت مالی

مدیریت مالی و حسابداری شباهت زیادی به هم دارن. یعنی افرادی که این دو مورد رو می‌خونن تا حدودی می‌تونن کارهای رشته‌ی مقابل را انجام بدن. با این تفاوت که مدیریت مالی واحدهای مالی بیشتری داره و حسابداری واحدهای مربوط به حسابداری و حسابرسی بیشتری.

اما اقتصاد بیشتر علمی هست و شامل مباحث مبانی مربوط به اقتصاد و مسائل مالی می‌شه. گاهاً ممکنه فارغ التحصیل‌های اقتصاد  به عنوان حسابدار هم فعالیت بکنن. اما معمولاً کسایی که اقتصاد خوندن در سمت‌های مالی بالاتری فعالیت می‌کنن. 

 دومین فرق مدیریت مالی و اقتصاد در مسئله مهاجرته که با اقتصاد خیلی راحت‌تره. اما مدیریت مالی و حسابداری به این دلیل که رشته‌های گرون‌تری به حساب میان شرایط مهاجرتی سخت‌تر هم دارن.

اما از نظر بازار کار هیچ تفاوتی بین این دو نیست.

 به این نکته حتماً توجه کنید که در رشته‌ی  اقتصاد ریاضی خیلی بیشتری وجود داره که باید اون‌ها رو پاس کنید. پس آمادگیش رو داشته باشید.