روش خواندن کتاب مهارت معلمی برای کنکور فرهنگیان + دانلود رایگان کتاب مهارت معلمی

روش خواندن کتاب مهارت معلمی برای قبولی فرهنگیان دانلود کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی
روش خواندن برای قبولی فرهنگیان (1)

روش خواندن کتاب مهارت معلمی برای قبولی فرهنگیان دارای اهمیت زیادیه به این دلیل که همونطور که احتمالا می‌دونید قوانین قبولی در دانشگاه فرهنگیان از سال 1403 به بعد حسابی تغییر کردن. به حدی که حتی قبولی فرهنگیان بدون کنکور هم ممکنه.

همچنین اگر برای فرهنگیان ثبت نام کنید، یک کنکور اختصاصی فرهنگیان هم باید بدید که منابع خاص خودش رو داره. پس نیازه که بلد باشید چطور از منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان استفاده کنید تا بتونید به هدف مورد نظرتون از نظر تراز و رتبه برسید.

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان دقیقا چیه؟

روش خواندن کتاب مهارت معلمی برای قبولی فرهنگیان در کنکور اختصاصی به کمک شما میاد. کنکور اختصاصی فرهنگیان به این شکله که شما باید همزمان با کنکور اردیبهشت ماه برای شرکت در اون هم ثبت نام کنید.

به این دلیل که هردوی اونها همزمان و در یک روز و جلسه برگزار می‌شن. البته لازم به ذکره که کنکور اختصاصی فرهنگیان در دی ماه برگزار نمی‌شه و فقط یک بار در ساله.

وقتی شما وارد جلسه کنکور سراسری بشید، ابتدا دفترچه سوالات رشته‌ی خودتون (ریاضی، انسانی، تجربی، فنی حرفه ای و کار و دانش) به شما داده می‌شه. بعد از جواب دادن به تست‌های اون دفترچه کنکور اختصاصی تربیت معلم رو دریافت می‌کنید و به سوالاتش جواب می‌دید.

سوالاتی که در این دفترچه اختصاصی هستن از کتاب های مختلفی طرح می‌شن که به صورت کامل اونهارو در محتوای منابع قبولی دانشگاه فرهنگیان معرفی کردیم. طبق چیزی که گفتیم، کتاب مهارت معلمی نوشته آقای محسن قرائتی یکی از مهم‌ترین و بهترین منابعی هست که می‌تونید برای این آزمون ازش استفاده کنید.

آیا مطالعه کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی برای قبولی فرهنگیان کافیه؟

همونطور که در مطالب دیگه مربوط به دانشگاه فرهنگیان و قبولی در اون هم اشاره کردیم، کتاب آقای قرائتی، یکی از 3 منبع اصلی و مهم برای مطالعه و قبولی در دانشگاه فرهنگیانه. یعنی با خوندن اون می‌تونید به بخش زیادی از سوالات کنکور اختصاصی فرهنگیان جواب بدید.

همچنین یکی از بخش‌های آزمون تربیت معلم، هوش و استعداد معلمیه که نسبتا یک مهارت اکتسابی به حساب میاد. شما می‌تونید با مطالعه کتاب مهارت معلمی آقای قرائتی در این زمینه هم مهارت‌های خودتون رو ارتقا بدید.

دانلود کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

برای دانلود فایل پی دی اف کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی، میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید:

ضریب درس مهارت معلمی محسن قرائتی در کنکور فرهنگیان چقدره؟

ضریب سوالاتی که از این کتاب در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان طرح می‌شه، 2 هست. همین موضوع اهمیت این کتاب و ضرورت مطالعه اون رو نشون می‌ده. اما قطعا مطالعه ساده این کتاب نمی‌تونه جوابگوی نیاز شما باشه و باید روش خوندن برای قبولی فرهنگیان رو بلد باشید.

از کتاب مهارت معلمی در کنکور فرهنگیان چطور سوال طرح می‌شه؟

برای این که روش خوندن کتاب مهارت معلمی برای فرهنگیان رو یاد بگیرید نیازه که بدونید سوالات این کتاب در کنکوربه چه شکلی هستن. به صورت کلی مطالب کتاب مهارت معلمی نوشته شده توسط آقای محسن قرائتی شامل بخش های پایینه:

  1. مفاهیم

از مفاهیم کتاب مهارت معلمی چطور سوال طرح می‌شه؟

ممکنه از این بخش به این شکل سوال طرح بشه که یک موضوع بیان بشه و بخواد معنی و مفهوم مناسب اون رو در بین 4 گزینه انتخاب کنید.

یا حتی یک شرایط (مثلا وجود مشکل در کلاس درس) رو توضیح بدن و بگن که بین گزینه ها بهترین راه حل که یک معلم ایده آل ازش استفاده می‌کنه، کدوم مورده.

بهترین روش مطالعه مفاهیم کتاب مهات معلمی محسن قرائتی

بهترین روش خوندن برای قبولی فرهنگیان وقتی که پای مفاهیم در میون باشه، به این شکله که ابتدا یک دور کامل و درست مطالب کتاب رو بخونید. در گام بعدی کلمات مهم و طلایی رو از متن کتاب استخراج کنید یا به قولی خلاصه نویسی اصولی انجام بدید. دقیقا مثل مطالعه دین و زندگی برای کنکور که شباهت زیادی رو به کتاب مهارت معلمی داره.

  • جزئیات

از جزئیات کتاب مهارت معلمی چطور سوال طرح می‌شه؟

از اونجایی که در سال 1403 کنکور اختصاصی فرهنگیان برای اولین برا برگزار می‌شه، دقیقا رویکرد و نوع نگاه طراح ها، خصوصا در بخش جزئیات کتاب مهارت معلمی مشخص نیست. اما حدس می‌زنیم که تا حدی خیلی زیادی شبیه به سوالات دین و زندگی طرح بشه.

بهترین روش مطالعه جزئیات کتاب مهات معلمی محسن قرائتی

نکته طلایی که درباره بهترین روش خوندن برای قبولی فرهنگیان وجود داره دقیقا درباره مطالعه همین جزئیاته! در اینجا تله‌ای که اکثر طراح‌ها از اون استفاده می‌کنن این هست که ممکنه کلمات متشابه رو جابجا کنن و اگر شما به صورت جزئی و با دقت درس رو نخونده باشید نمی‌تونید این موضوع رو تشخیص بدید.

در نتیجه به راحتی جواب اشتباه رو انتخاب می‌کنید. (مثلا کلمات مومنین، مسلمین،  نیکوکاران، درستکاران و… کلمات متشابهی هستن که شاید فکر کنید مثل همن ولی اینطور نیست.)

پس حتما در حین مطالعه کتاب مهارت معلمی حتما به این موارد دقت کنید و اونهارو در مطالعه و حتی خلاصه نویسی‌هاتون لحاظ کنید.

در گام آخر و برای بستن توشه خودتون باید خلاصه نویسی و نکاتتون رو بارها و بارها به همراه جزئیات مرور کنید، تا برای جواب دادن به تمام سوالات تحلیلی، مفهومی، ترکیبی و… آماده بشید.

نمونه سوالات مهارت معلمی با جواب

برای دانلود نمونه سوال مهارت معلمی با جواب کافیه روی دکمه های زیر کلیک کنید: