تفاوت مدیریت مالی و حسابداری چیه؟

تفاوت رشته مدیریت مالی و حسابداری

برای دونستن تفاوت رشته مدیریت مالی و حسابداری اول پیشنهاد می‌کنیم در سایت کیمیاگرخونه محتوای معرفی رشته‌ی مدیریت و معرفی رشته‌ی حسابداری رو ببینید. با این کار اطلاعات بسیار کامل و جامعی رو درباره این دو دریافت می‌کنید و می‌تونید با دید بازتری انتخاب رشته‌تون رو انجام بدید.

در ضمن باید بدونید که مدیریت مالی یکی از گرایش رشته‌ی مدیریت در دانشگاهه. (مدیریت مالی، صنعتی و بازرگانی 3 گرایش تاپ مدیریت هستن. )

توی این فیلم کیمیاگر اعظم کامل توضیح داده که تفاوت مدیریت مالی و حسابداری چیه، پس حتما فیلم رو ببینید:

آیا رشته‌ی حسابداری و مدیریت مالی متفاوتن؟

  • در واقع مدیریت مالی و حسابداری تا حد خیلی خیلی زیادی به هم شبیهن. به حدی که فارغ التحصیل های اونها می‌تونن کارهای همدیگه رو در بازارکار انجام بدن.
  • اما وجه تمایز رشته‌ی مدیریت مالی این هست که دانشجوهای اون علاوه بر مباحث مالی و مرتبط به حساب و کتاب، تا حدودی هم با مدیریت و مبانی اون آشنا می‎‌شن.
  • در حالی که در حسابداری تمام تمرکز روی همین حوزه هست و موارد جانبی خیلی در اون وجود نداره.
  • شاید بتونیم بگیم که اصلی ترین تفاوت مدیریت مالی و حسابداری در این هست که اگر بچه های مدیریت مالی بتونن در مباحث حسابداری و مالی سطح علمی خودشون رو بالا ببرن برگ برنده رو دارن. یعنی می‌تونن در آِینده شغل های خیلی متنوع تری رو داشته باشن و همین احتمال استخدام شدن اونهارو بیشتر می‌کنه.
  • اکثر موقعیت های شغلی رشته‌ی حسابداری و مدیریت مالی تا حد زیاید شبیه به همن. اما اگر شما در مدیریت مالی عمیق تر بشید می‌تونید در کارگزاری ها یا به عنوان کارشناس تحلیل در بانک ها کار کنن. جایگاه های شغلی از این قبیل دست بالا هستن و قاعدتا درآمد اونها هم بالاست. 

 در آخر می‌تونیم بگیم که رشته‌ی حسابداری و مدیریت مالی تفاوت زیادی ندارن. اما در مدیریت مالی جای پیشرفت برای شما خیلی بیشتره. در کل بهتره با توجه به علاقتون مورد مناسب رو انتخاب کنید.