آیا رشته علوم تغذیه طرح داره؟!

رشته علوم تغذیه طرح داره؟

بله رشته علوم تغذیه  طرح داره و مدت اون هم دو سال هست اما این طرح به صورت اختیاریه.  اگر در دانشگاه دولتی درس خونده باشید می‌تونید در صورت تمایل بعد از فارغ التحصیل شدن این طرح دو ساله رو سپری کنید. توی این ویدیو کیمیاگر اعظم به طور مفصل و کامل براتون این موضوع رو بررسی کرده پس اول ویدیو رو ببینید بعد به ادامه مطلب میپردازیم

شرایط طرح علوم تغذیه

شما برای مطب یا کلینیک شخصی زدن نیاز نیست حتماً طرح رشته‌ی علوم تغذیه رو بگذرونید. در حالی که در سال‌های قبل این قانون وجود داشت.

در زمانی که در رشته‌ی علوم تغذیه طرح خودتون رو سپری می‌کنید حقوق دریافت می‌کنید. این حقوق تقریبا بین 10 تا 12 میلیون تومان در ماه هست و با توجه به ارگانی که در اون کار می‌کنید می‌تونه متفاوت باشه..

اگر بخواید طرح 2 رو سپری کنید باید در سامانه ای به اسم سامانه رشد درخواست بدید تا با درخواست شما موافقت بشه.

  1.  اگر دانشگاه شما در منطقه 1 بوده باشه می‌تونید برای گذروندن طرح در کلینیک‌های درمانی که در یک منطقه 1 هستن درخواست بدید.
  2. کسایی که در منطقه 2 هستن می‌تونن برای مناطق 1 و 2 درخواست بدن که البته احتمال قبول شدن درخواست اون‌ها برای منطقه ۱ پایینه.
  3.  اما کسایی که در منطقه 3 هستن فقط و فقط باید در مکان‌هایی که در منطقه 3 هست درخواست ارسال کنن.

شما می‌تونید این طرح رو تا ۵ سال تمدید بکنید. یعنی اگر دوره 2 ساله شما تموم شد همچنان در اون محل به کار خودتون تا 5 سال ادامه بدید.

آیا می‌تونم سربازی رو با طرح علوم تغذیه یکی کنم؟

بله. فهمیدیم که رشته علوم تغذیه طرح داره. در این زمینه حالتی به نام پیام آوری بهداشت وجود داره که مناسب دانشجوهای پسر هست. با این امکان پسرها می‌تونن طرح و سربازیشون رو به صورت همزمان میگذرونن. یعنی به جای اینکه در محیط‌های نظامی باشند در بیمارستان، کلیک‌های درمانی یا صنایع خدمت سربازیشون رو سپری می‌کنن.

فقط دقت کنید که اگر طرح و سربازی رو یکی بکنید حقوق سربازی دریافت می‌کنید که در حال حاضر چیزی در حدود 5 میلیون در ماه هست.

راستی حتما یه سر به محتوای معرفی رشته‌ی علوم تغذیه در سایت کیمیاگرخونه بزنید تا با صفر تا صد اون به صورت کاملاً تخصصی آشنا بشید.