آیا رشته علوم آزمایشگاهی طرح داره؟

رشته علوم آزمایشگاهی طرح داره؟

بله رشته علوم آزمایشگاهی طرح داره. مدت زمان طرح علوم آزمایشگاهی 2 سال و به صورت اجباری هست. البته این در شرایطی هست که شما در دانشگاه دولتی درس خونده باشید. در این صورت باید حتماً این دو سال طرح رو سپری کنید. توی ویدیوی زیر کیمیاگر اعظم همه چیز رو توضیح داده، حتما ویدیو رو ببینید:

جزئیات طرح علوم آزمایشگاهی

برای اینکه بتونید در رشته علوم آزمایشگاهی طرح خودتون رو بگذرونید باید در یک سامانه به اسم سامانه رشد درخواست بدید تا با درخواست شما موافقت بشه و بتونید در این دوره شرکت کنید.

  • اگر دانشگاه شما در منطقه 1 بوده باشه می‌تونید گذروندن طرح در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های درمانی که در یک منطقه 1 هستن درخواست بدید.
  • کسایی که در منطقه 2 هستن می‌تونن برای مناطق 1 و 2 درخواست بدن که البته احتمال قبول شدن درخواست اون‌ها برای منطقه 1 پایینه.
  • اما کسایی که در منطقه 3 هستن فقط و فقط باید در مکان‌هایی که در منطقه 3 هستن درخواست ارسال کنن.

در زمانی که در زمینه علوم آزمایشگاهی طرح خودتون رو سپری می‌کنید حقوق دریافت می‌کنید این حقوق با توجه به زمینه کاری شما متغیره.

  • اگر طرح شما بالینی باشه یعنی در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار بشید مبلغی که برای کارتون دریافت می‌کنید به 12 میلیون تومان در ماه می‌رسه.
  • اما اگر وارد زمینه‌های تحقیقاتی بشید حقوق شما حدودا 10 میلیون تومان در ماه خواهد بود.

آیا می‌تونم سربازی رو با طرح علوم آزمایشگاهی یکی کنم؟

بله. طرحی به نام پیام آوری بهداشت وجود داره که مناسب دانشجوهای پسر هست. با این امکان پسرها می‌تونن طرح و سربازیشون رو به صورت همزمان سپری کنن.

فقط دقت کنید که اگر طرح و سربازی خودتون رو یکی کنید حقوق سربازی دریافت می‌کنید که در حال حاضر چیزی در حدود 5 میلیون تومان هست.

راستی شما می‌تونید با مراجعه به محتوای معرفی رشته‌ی علوم آزمایشگاهی در سایت کیمیاگرخونه بزنید تا با صفر تا صد اون به صورت کاملاً تخصصی آشنا بشید.