تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز + بررسی میزان صحت و دقت

بررسی تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز
2 3

تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز به شما کمک زیادی می‌کنه که بتونید رتبه حدودی خودتون در کنکور سراسری رو تخمین بزنید. این کار به کمک کتاب تخمین رتبه چندکنکور خیلی سبز انجام می‌شه. اما این کتاب ها دقیقا چی هستن؟ چطور باید ازشون استفاده کنیم؟ میزان دقت جواب تخمین رتبه با این روش چقدره؟

تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز چی هست؟

کتاب تخمین رتبه خیلی سبز یک کتاب شبیه ساز کنکوره. در این کتاب کنکورهای چند سال اخیر وجود دارن که شما می‌تونید بهشون جواب بدید. چند کتاب دیگه که مثل چند کنکور خیلی سبز هستن عبارتند از:

  • کتاب زرد قلمچی
  • دور دنیا در 4 ساعت گاج
  • کنکوریوم مهر و ماه

البته لازم به ذکره که این کتاب ها تفاوت چندانی در سوالاتشون با هم ندارن. اما تفاوت اصلی اونها با هم پاسخنامه و توضیحاتی هست که در اون وجود داره. همین مورد هم این 4 کتاب رو از هم متمایز می‌کنه.

نتیجه تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز درسته؟

بله! اما به صورت کلی و طبق تجربه ها تخمین رتبه بر اساس کنکورهای قبلی کار اصولی و چندان درستی به حساب نمیاد. در نتیجه بهتره از روش های جایگزینش استفاده کنید. اما به چه دلیل؟

1)    تاثیر زمان تخمین رتبه در صحت نتیجه

در زمان استفاده از تخمین رتبه خیلی سبز باید به این موضوع توجه کنید که زمانی که تخمین رتبه رو انجام می‌دید کی هست؟ به این دلیل که مثلا اگر شما در 8 اردیبهشت اولین آزمون جامع خودتون رو حل کنید و این تخمین رو انجام بدید قطعا نتیجه این کار با زمانی که یک هفته قبل از کنکور تخمین رتبه بکنید یکسان نیست.

به این دلیل که هرچی به کنکور نزدیک تر می‌شید، میزان دانش شما هم نسبت به قبل بیشتر می‌شه و همین موضوع کاملا روی تراز شما موثره.

2)    تاثیر عوامل مختلف بر نتیجه تخمین رتبه

در زمانی که تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز رو انجام می‌دید عوامل خیلی زیادی وجود دارن که می‌تونن روی نزدیک شدن نتیجه نهایی به رتبه واقعی شما در کنکور موثر باشن. مثلا در این زمینه می‌تونیم به موارد پایین اشاره کنیم:

  1. میزان درس خوندن شما در زمان باقی مونده تا کنکور
  2. توجه به ریزه کاری ها در زمان جمع بندی
  3. درست انجام دادن تورق سریع
  4. و …

در نتیجه بهتره بجای این که زمان خودتون رو برای این موضوع تلف کنید که آیا نتیجه تخمین رتبه همون رتبه شما در کنکور سراسری هست یا نه، وقتتون رو برای درس خوندن و رفع اشکال اختصاص بدید.

تخمین رتبه چند کنکور خیلی سبز چطور انجام می‌شه؟

برای این که بتونید رتبه خودتون رو بعد از حل کردن آزمون های کتاب چند کنکور خیلی سبز یا حتی 3 کتاب دیگه که در بالا معرفی کردیم به دست بیارید، پیشنهاد می‌کنیم از تخمین رتبه قلمچی استفاده کنید. چون همونطور که در بررسی بهترین تخمین رتبه هم گفتیم، جامعه آماری این سایت به نسبت رقباش خیلی بهتر هست و داده های دقیق تری رو در اختیار شما می‌ذاره.

برای این کار مراحل پایین رو طی کنید:

  • ابتدا گروه آزمایشی یا همون رشته‌ای که کنکور جامعش رو در کتاب تخمین رتبه چندکنکور خیلی سبز حل کردید، انتخاب کنید.
  • حالا نوتب انتخاب سال کنکوره. در اینجا حتما سال کنکوری که حل کردید رو با دقت انتخاب کنید. چون ممکنه با انتخاب اشتباه نتیجه کلا عوض بشه.
انتخاب رشته و سال کنکور در سایت تخمین رتبه قلمچی
1 2
  • در بخش بعدی باید درصدهایی که کسب کردید رو درس به درس  مشخص کنید.
وارد کردن درصدها در سایت تخمین رتبه قلمچی
3 2 1
  • در آخر هم روی عبارت “برای محاسبه تخمین رتبه کلیک کنید” بزنید تا نتیجه نمایش داده بشه. در هر بخش کارنامه های داوطلب های سال های قبل که با تراز و رتبه شما در یک درس و دانشگاه خاص قبول شدن قابل مشاهده هست.
مشاهده نتایج تخمین رتبه کنکور در سایت قلمچی
4 1