بهترین تخمین رتبه کنکور : بررسی قلمچی، هیوا و سنجی

بهترین نرم افزار تخمین رتبه کنکور + بررسی قلمچی، هیوا و سنجی
33

در اینجا می‌خوایم درباره بهترین نرم افزار تخمین رتبه صحبت کنیم. همچنین به شما می‌گیم که از بین سایت ها و نرم افزارهای مختلف برای این کار، کدومشون دقت بالاتری دارن.

قبل از این که بخوایم وارد موضوع بشیم پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای معرفی نرم افزارهای تخمین رتبه کنکور رو بخونید. در این محتوا به شما به صورت کامل گفتیم که تخمین رتبه با استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف روش چندان علمی به حساب نمیاد.

یعنی شما نمی‌تونید خیلی به نتایج اون‌ها استناد کنید، به این دلیل که هر سال ظرفیت‌ها، سطح سوالات کنکور، تعداد داوطلب‌ها و مواردی از این قبیل متغیر هستن و می‌تونن باعث جابجا شدن رتبه شما بشن.

اما برای این که تخمین رتبه دقیق تری داشته باشیم، بهترین نرم افزار تخمین رتبه حال حاضر چیه؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتره دونه به دونه از جهات مختلف نرم افزارهای تخمین رتبه موجود رو بررسی کنیم تا با دونستن ویژگی های اونها به جواب برسیم.

مقایسه کلی تخمین رتبه قلمچی، هیوا و سنجش

پوشش دهی رشته های مختلفقوانین پذیرشظرفیت های کنونیاساس تخمین رتبهداده های جامع 
ریاضی/ تجربی/ انسانی/ هنردر نظر نمی‌گیرددر نظر نمی‌گیردچند از ده85%قلمچی
ریاضی/ تجربی/ انسانیدر نظر نمی‌گیرددر نظر نمی‌گیردهیوا
ریاضی/ تجربی/ انسانی/ هنردر نظر نمی‌گیرددر نظر نمی‌گیرددقیق100%سنجش

برای درک دقیق‌تر جدول بالا می‌تونید از اطلاعات تکمیلی که در پایین به آنها اشاره کردیم استفاده کنید:

  1. منظور از داده‌های جامع این هست که آیا اطلاعاتی که این سایت‌ها به ما میدن دقیق و درست هست یا نه.
  2. اساس تخمین رتبه نشون میده که هر سایت یا نرم‌افزار بر چه اساسی داده‌های ورودی شما رو بررسی و رتبه تخمین شده رو اعلام می‌کنه.

چند از ده قلمچی یعنی چی؟

چند از ده قلم چی یعنی در نرم ‌افزار تخمین رتبه قلم چی فرقی نمی‌کنه که شما درصد 81، 82، و… یا  89 رو وارد بکنید. همه اون‌ها از نظر این سایت 8 به حساب میان و همین موضوع می‌تونه روی تخمین رتبه تاثیر بذاره.

  • داده‌های دقیقی که در سایت سازمان سنجش از داوطلب‌های سال‌های قبل موجوده آرشیو بسیار بسیار کاملیه و به همین دلیل تخمین رتبه شما هم با دقت خیلی بالایی انجام می‌شه. 
  • همونطور که می‌دونید در هر سال از کنکور ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف کم یا زیاد میشه. این موضوع مهمه که در کدوم یکی از این سایت‌ها یا برنامه‌ها، ظرفیت‌های کنونی که در اون سال از کنکور قرار هست اعمال بشن مورد نظر قرار می‌گیرن. داشتن این فاکتور به تنهایی می‌تونه یکی از ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین نرم‌افزار تخمین رتبه باشه.
  • به این دلیل که داده‌های هر سه سایتی که در بالا به اون‌ها اشاره کردیم برای سال قبل هست هیچ کدوم از اون‌ها قوانین پذیرش رشته‌های جدید که در کنکور سال جدید قرار هست اعمال بشه رو در زمان تخمین رتبه روی نتیجه پیاده نمی‌کنن.

بهترین نرم‌افزار تخمین رتبه کنکور سراسری کدومه؟

تخمین رتبه تخصصی به سبک کیمیاگرخونه

 با نکات و مواردی که در بالا به اون‌ها اشاره کردیم و در هر سه سایت بررسی شد به این نتیجه می‌رسیم که بهترین نرم‌افزار تخمین رتبه کنکور سراسری در حال حاضرنرم‌افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش هست.

البته همین سایت هم می‌تونه مشکلات و باگ‌های خودشو داشته باشه. علی الخصوص که در این نرم‌افزار به ظرفیت‌های کنونی و قوانین پذیرش رشته‌های جدید توجه زیادی نمی‌شه.  اما باز هم به نسبت رقبای خودش بهترین مورد به حساب میاد.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای اینکه بتونید رتبه خودتون در کنکور رو به صورت حدودی تخمین بزنید از سایت سازمان سنجش استفاده کنید. در کنارش هم می‌تونید نظرات مشاورین ما رو در این زمینه مورد استفاده قرار بدید تا دقیق‌ترین اطلاعات رو درباره رتبه احتمالیتون به دست بیارید.