تحلیل کنکور دی ماه 1401 رشته ریاضی و تجربی، استراتژی طرح سوالات

تحلیل کنکور 1401 دی ماه، تله های تستی، روش های مطالعه

برای این که بتونید در کنکور سال های آینده تا حد خوبی با دیدگاه طراح‌های سوال در دروس مختلف کنکور رشته های ریاضی و تجربی آشنا باشید سوالات کنکور دی ماه 1401 این رشته ها رو برای شما تحلیل کردیم. همچنین نکات و روش های مهم برای مطالعه این دروس رو هم توضیح می‌دیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب (اینجا چه خبره؟) فهرست رو جمع کن بره بابا

تحلیل درس زیست شناسی کنکور دی 1401

درس زیست شناسی که اصلی ترین و مهم ترین درس کنکور تجربی هست هر سال با چالش ها و ایده های جدید همراهه پس در ابتدا به بودجه بندی سوالات این درس در کنکور ۱۴۰۱ می پردازیم. قبل از هرچیزی حتما یه سر به محتوای روش مطالعه به سبک رتبه برتر ها بزنید.

بودجه بندی سوالات زیست کنکور 1401 دی ماه

8 سوالدهم
17 سوالیازدهم
17 سوالدوازدهم
3 سوالجانوری ترکیبی
تعداد سوالات زیست کنکور 1401 دی براساس کتاب درسی
4 سوالجانوری
7 سوالگیاهی
18 سوالبدن انسان
13 سوالژنتیک
4 سوالمتابولیسم
تعداد سوالات زیست کنکور 1401 دی براساس مباحث

با توجه به تحلیل کنکور 1401 دی ماه بشه گفت، بهترین کار اینه که اصلاً به این جدول بودجه بندی دقت نکنید به این دلیل که شاید مثلاً ممکنه در مبحث زیست گیاهی به دلیل پایین بودن سوالات این تصمیم رو بگیرید که مطالعه مباحث این بخش رو کنار بذارید. اما اشتباه  اکثر داوطلب ها دقیقا از همین جا شروع می‌شه چون سوالات زیست شناسی  چه شکلی هستن که همه مباحث به هم گره خوردن و به قولی با هم ترکیب شدن.

اهمیت شکل های زیست در کنکور

شاید با یک نگاه کلی به سوالات زیست شناسی کنکور ۱۴۰۱ دی ماه فکر کنید سوالاتی که بر اساس تصاویر و شکل های کتاب درسی هستن کاهش پیدا کردن. اما این ذهنیت کاملا غلط به این دلیل که در حال حاضر طراح بدون دادن شکل از شما می‌خواد تا بر اساس یک تصویر مشخص از کتاب درسی به تست جواب بدید  یعنی به شکل غیر مستقیم در کنکور از شکل ها سوال داده می‌شه.

این موضوع بیشتر شدن اهمیت تصاویری کتاب درسی رو در کنکور رو نشون می‌ده. پس با توجه به این موضوع بهترین کار برای مطالعه درس زیست شناسی یادگیری و حفظ کردن خط به خط کتاب با جزئیات و تصاویر اون هست.

سوالات شمارشی زیست

طراح های کنکور در دروسی مثل زیست شناسی و شیمی که مجبور هستن از متن کتاب و بخش های ساده اون هم سوال طرح کنن از سبک سوالات شمارشی استفاده می‌کنن. سوالات شمارشی به این شکل هستن که چند جمله از کتاب رو برای شما میارن و شما باید درست یا غلط بودن اونها رو تشخیص بدید و در آخر جواب درست رو در بین گزینه ها انتخاب کنید.

این تیپ سوالات معمولاً چالشی هستن و داوطلبان رو به اشتباه میندازن پس باید با دقت به اونها جواب داده بشه.

رویکرد جدید سوالات زیست

این تیپ سوالات زیست شناسی 1401 دی ماه به شکل تک جای خالی نبودن و معمولا تعداد جاهای خالی 3 تا به بالا بود.

جایگاه سوالات مفهومی و استنباطی زیست در کنکور دی 1401

با تحلیل کنکور 1401 ریاضی و تجربی متوجه می‌شیم که کتاب های زیست شناسی دبیرستان  یک مرجع برای طراحی های کنکور هستند و در اکثر مواقع سوالات زیست شناسی به شکلی طرح می‌شن که با جزئیات و مفاهیم کتاب کار دارن. یعنی ممکنه یک یا چند تست در کنکور کاملاً با برداشت و درک شما از یک مبحث در کتاب کار داشته باشه. مثل سوال 39 زیست شناسی کنکور 1401 دی ماه.

سوالات ترکیبی زیست شناسی

سوالات و ایده های ترکیبی درس زیست شناسی در کنکور 1401 دی

در عکس بالا موارد مهمی که طراح ها علاقه دارن تا از اونها به صورت ترکیبی سوال بدن رو آوردیم. تا کنکور 1400 تعداد سوالات ترکیبی شاید به 20% هم نمی‌رسید اما با تحلیل کنکور 1401 دی ماه و تیرماه به این نتیجه رسیدیم که  این درصد به شدت در حال افزایشه. به طوری‌ که در کنکور تیر 40% سوال ترکیبی دیده می‌شد اما در کنکور دی این درصد به بالای 80 رسیده بود!!!.

حتماً مباحثی که در بالا به اونها اشاره کردیم رو با ریزترین جزئیات مطالعه کنید. به این دلیل که طراح تا حد توان در سوالات ترکیبی شمارو گیج و کلافه می‌کنه و اگر اگر به خوبی با جزئیات آشنا نباشید نمی‌تونید به تست ها جواب درست بدید.

رویکردها به نکات ترکیبی زیست شناسی

بهترین راهکارها مطالعه درس زیست برای جواب دادن به سوالات ترکیبی

با تحلیل کنکور 1401 دی ماه به این نتیجه رسیدیم. اون هم اینه که طراح متن یک بخش از کتاب رو با تصویری از یک بخش دیگه کتاب ترکیب کرده بود. مثلا متنی از فصل 1 کتاب درسی رو با تصویری مرتبط از فصل 3 کتاب درسی در یک سوال به شما می‌ده.

همونطور که گفتیم که حدود 81% از سوالات درس زیست شناسی به صورت ترکیبی هستن حتی این احتمال هم وجود داره که این درصد افزایش پیدا کنه.  پس حتما در زمان مطالعه زیست شناسی برای کنکور به جزئیات مباحث مختلف و ارتباط اونها با هم و حتی با تصاویر، دقت کنید.

برای مطالعه نکات و مباحث ترکیبی 2 راه رو به شما پیشنهاد می‌دیم:

  • “ن.ک.”

ن.ک. مخفف نگاه کن هست. اگر در زمان مطالعه یک بخش از کتاب متوجه شدید که اون مطالب با بخشی از مباحث کتاب های زیست دیگتون مرتبط هستن فورا در کنار اون بخش علامت ن.ک. صفحه (صفحه اون مطلبی که در یه کتاب زیست دیگه شما قرار داره) بزنید. با این کار در هر بار مطالعه مباحث مرتبط رو مطالعه و مرور می‌کنید و حتی ارتباط اونها هم در ذهن شما ساخته میشه. در نتیجه می‌تونید راحت تر به سوالات جواب بدید.

  • “ق.س.”

می‌تونید مشابه کار بالا رو برای مباحثی که به هم شبیه یا نزدیکن انجام بدید. با نوشته مقایسه کن و همچنین نوشتن صفحه اون مطلب این کار بسیار راحت می‌شه.

  • “جاندارنامه” داشته باشید

جاندارنامه یه دفترچه متشکل از تمام جانورها و جاندارانی هست که در کتاب های زیست به اونها اشاره شده. در این دفترچه حتما ویژگی های هر مورد رو با ریزترین جزئیات بنویسید تا مقایسه و یادگیری هرمورد برای شما راحت باشه. اگر تهیه این مورد براتون سخته می‌تونید از جاندارنامه مهروماه استفاده بکنید.

تحلیل درس فیزیک کنکور دی ماه 1401

با تحلیل  کنکور 1401 متوجه شدیم که سوالات درس فیزیک ساده و و کم دردسر بودن. به همین دلیل در رابطه با سوالات درس فیزیک نکات مهمی رو به شما می‌گیم تا در صورت تکرار شدن این شرایط بتونید به راحتی به سوالات پاسخ بدید.

محاسبات فیزیک در کنکور دی ماه چطور بوئ؟

 درسته که گفتیم سطح سختی سوالات پایین بود اما از طرف دیگه حجم محاسبات زیاد و در عین حال سخت بود. 

میزان سختی سوالات فیزیک دی ماه

در سوالات فیزیک کنکور ۱۴۰۱ دی ماه تعدادی از سوالات اولین درس به شکلی طرح شده بودن که از 2 تا چند مرحله محاسبات داشتن و عملا وقت خیلی زیادی می‌گرفتن. در حالی‌که سوالات دیگه خیلی ساده تر و سریعتر حل می‌شدن.

با توجه به این شرایط اگر داوطلبی روش آزمون دادن اصولی رو بلد این می‌بود قطعاً در ابتدا سوالات ساده تر رو برای پاسخ دادن انتخاب می‌کرد و با این کار علاوه بر گرفتن درصد بهتر، زمان بیشتری رو هم ذخیره می‌کرد.

تعداد سوالات موردی فیزیک

 برخلاف کنکور های سالهای قبل، در بین سوالات درس فیزیک دی ماه 1401 چهار مورد سوال چند موردی یا چند مرحله ای وجود داشت!!.

بودجه بندی مباحث در درس فیزیک

کنکور 1401(دی)کنکور 1401کنکور 1400کنکور 99نام مبحث
111فیزیک و اندازه گیری
2123ویژگی‏های فیزیکی مواد
2211کار،انرژی و توان
2222دما و گرما
3443الکتریسیته ساکن
3444جریان الکتریکی
3222مغناطیس و القای الکترومغناطیسی
4443حرکت بر خط راست
3333دینامیک
5446نوسان و امواج
3332آشنایی با فیزیک اتمی و ساختار هسته
بودجه بندی مبحثی سوالات فیزیک در کنکور 1401 دی

دقت کنید یکی از مباحثی که معمولا باعث می‌شه داوطلب ها از مطالعه و زدن تست های کنکور خودداری کنن بستن مدار ها و سوالات عجیب اونها در کنکور هست. در حالی که با توجه به تصویر بالا تعداد سوالات این مبحث فقط 3 تاست پس به خاطر این تعداد سوال نیازی نیست که خودتون رو درگیر مسائل و مطالب پیچیده کنید.

بودجه بندی دروس پایه

کنکور 1401(دی)کنکور 1401کنکور 1400کنکور 99نام کتاب
6667فیزیک دهم
910109فیزیک یازدهم
15141416فیزیک دوازدهم
تعداد سوالات هرکتاب فیزیک در کنکور 1401 دی

 ازتحلیل کنکور 1401 فهمیدیم که به صورت کلی تغییرات زیادی در چینش سوالات و تعداد اونها نسبت به کنکور های سالهای قبل دیده نمی‌شه. فقط طراح 1 سوال رو از پایه یازدهم گرفته و به پایه دوازدهم داده.

بودجه بندی بر اساس نوع سوال

1112متنی
5444مفهومی غیرمحاسباتی
24252524محاسباتی
بودجه بندی سوالات بر اساس نوع در کنکور 1401 دی

طراح سعی داره همچنان که تعداد سوالات محاسباتی بالا هست،  تعداد سوالات مفهومی غیر محاسباتی یا همون آنالیزی رو هم افزایش بده. به احتمال زیاد در سال‌های آینده سوالات متنی هم خودشون رو در دل سوالات مفهومی غیر محاسباتی جا بدن.

حتی بخشی که طراح می‌تونه در سطح سوالات رو بالا ببره و به قولی تست های درس فیزیک رو سخت کنه، همین بخش سوالات مفهومی غیره محاسباتی هست. پس در زمان مطالعه درس فیزیک حتماً به این موضوع دقت کنید.

تحلیل درس شیمی کنکور دی ماه 1401

درس شیمی در کنکور 1401 دی ماه ماه بسیار پر اهمیت بود. برخلاف ضریب و تراز بالای این درس که تاثیر زیادی بر رتبه کنکور شما داره، در اکثر مواقع  داوطلب ها به دلیل اولویت دادن به درس زیست، از این درس تا حد زیادی غافل می‌شن.

بودجه بندی سوالات شیمی کنکور 1401 دی ماه

کنکور 1401(دی)کنکور 1401کنکور 1400
111112دهم
131111یازدهم
111312دوازدهم
بودجه بندی سوالات شیمی کنکور 1401 دی

 با تحلیل کنکور ۱۴۰۱ به این نتیجه رسیدیم که اهمیت شیمی در هر 3 پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور یکسانه پس باید برای همه اونها به یک میزان زمان و انرژی بزارید.

تعداد سوالات صحیح و غلط شیمی در کنکور دی

 

1401(دی)14011400کنکور
567تعداد
تعداد سوالات درست و غلط در درس شیمی کنکور دی 1401

تعداد سوالات شمارشی شیمی در کنکور دی

1401(دی)1401(تیر)1400کنکور
141711تعداد
تعداد سوالات شمارشی در درس شیمی کنکور دی 1401

درسته که تعداد سوالات شمارشی دی ماه نسبت به سوالات شمارشی کنکور تیرماه ۱۴۰۱ کمتر شده بود. اما همچنان با توجه به عکس متوجه می‌شیم که طراح تمایل زیادی رو برای طرح سوالات این تیپی داره. پس می‌شه نتیجه گرفت که سوالات شمارشی اصلی‌ترین و مهم‌ ترین چالشی هست که داوطلب های کنکور در درس شیمی با اونها مواجه هستن.

جایگاه سوالات حفظی شیمی در کنکور دی ماه

1401(دی)1401(تیر)1400کنکور
853تعداد
تعداد سوالات مربوط حفظی و درک مطلب در درس شیمی

طراح سوالات مربوط به متن کتاب درسی رو در قالب سوالات شمارشی در کنکور دی 1401 گنجوند و تعداد این سوالات هم افزایش پیدا کرد.

تعداد سوالات محاسباتی شیمی دی 1401

1401(دی)1401(تیر)1400کنکور
121214تعداد
تعداد سوالات محاسباتی در درس شیمی

 طراح سوالات درس شیمی، در کنکور این سال حجم محاسبات را کمتر کرد و در عوض در همین سوالات محساباتی هم درگیری با مفاهیم شیمی رو افزایش داد.

صفر شدن تعداد سوالات با ایده های جدید

1401(دی)14011400کنکور
032تعداد
تعداد سوالات با ایده های جدید در درس شیمی

 در کنکور دی ماه 1401 در بخش شیمی سوالی با ایده جدید و در کل اذیت کننده وجود نداشت. اما این به معنی آسان شدن سطح سوالات درس شیمی نیست. در واقع اگر داوطلبی کنکور های 4 الی 5 سال گذشته رو حل کرده بود با این کار با تمام ایده ها و دام های جدید طراح آشنایی می‌شد. در نتیجه سبک سوال جدیدی هم براش وجود نداشت.

جایگاه عکس ها نمودارهای شیمی در کنکور دی ماه کجا بود؟

1401(دی)14011400کنکور
346تعداد
تعداد سوالات مربوط به عکس و نمودار در درس شیمی

اگر شما یک نگاه کلی به سوالات درس شیمی در کنکور 1401 دی ماه بندازید، در ظاهر فکر می‌کنید که سوالات مربوط به شکل ها و نمودارهای کتاب درسی کاهش پیدا کردن. اما اصلا اینطور نیست. در واقع طراح از شکل ها به صورت مفهومی و بدون دادن شکل و نمودار سوال داده.

البته خوبه بدونید که شکل های کتاب درسی به دو دسته شکل های آموزشی (عکس انواع صابون یا انواع پوشاک) و شکل های علمی (نمودار سوختن یا جدول انواع ساختار های پلیمری)تقسیم می‌شن. عکس های آموزشی در کنکور سالی داده نمیشه اما شکل ها و نمودارهای علمی جزئی از درس هستن و منبع به حساب میان.

شباهت سوالات شیمی دی 1401 با سالهای قبل

با تحلیل فهمیدیم که سوالات درس شیمی در کنکور دی ماه 1401 شباهت زیادی به کنکور همین سال در تیرماه داشت. مثلاً سوال 30 کاملا مشابه سوال کنکور سال قبل بود در حدی که حتی اعداد اون مهم تغییری نکرده بودن.

اهمیت متن کتاب درسی، شکل و تمرین ها

  • 15 سوال هلو

این 15 سوال در درس شیمی کاملا قابل حل بودن. یعنی برای حل کردن این تست ها تسلط کافی و کامل به کتاب درسی نیاز بود. منظور از تسلط بر کتاب درسی، داشتن میزان آمادگی زیاد در این زمینه هاست :

  1. شکل ها
  2. مفاهیم
  3. حفظیات

راز وقت اضافه در درس شیمی کنکور!

 برخی روش های برای حل کردن مسائل شیمی وجود داره که می‌تونید با استفاده از اونها در کمترین زمان ممکن به جواب سوال برسید. حتی با حفظ کردن برخی واکنش های کتاب درسی به حالت موازنه شده به خودتون کمک می‌کنید که زمان بیشتری رو در کنکور ذخیره کنید.

لیستی از این واکنش ها و نکات مهم این سبکی در کیمیاگرخونه وجود داره و با یه سرچ ساده اونهارو پیدا می‌کنید. 

تحلیل درس ریاضی کنکور دی 1401

بهترین کار برای آشنایی با درس ریاضی،  تحلیل کنکور ۱۴۰۱ دی ماه است در مرحله اول بهتره تعداد سوالات هر مبحث در این کنکور بدونید تا متوجه بشید که بهتره با چه اولویتی باید پیش برید.

بودجه بندی سوالات درس ریاضی بر اساس مباحث

کنکور 1401(دی)کنکور 1401کنکور 1400کنکور 99کنکور 98مبحث
31011مجموعه، الگو و دنباله
11110توانهای گویا و عبارتهای جبری
22323معادله ها و نامعادله
66544هندسه+ هندسه تحلیلی و جبر
45462تابع
44344مثلثات
12422توابع نمایی و لگاریتمی
32234حد و پیوستگی
12224مشتق
11222کاربرد مشتق
01211شمارش،بدون شمردن
31212احتمال
12011آمار
بودجه بندی سوالات ریاضی بر اساس مباحث کنکور 1401 دی

دقت کنید که پیش بینی پر اهمیت بودن یا کم اهمیت بودن یک یا چند مبحث در کنکور اصلا کار درستی نیست. به این دلیل که طراح می‌تونه در هر  کنکور تعداد سوالات هر مبحث رو به دلخواه کم یا زیاد کنه.

سوالات هندسه، خصوصاً در کنکور های نظام جدید، سطح خیلی پایین تری نسبت به مباحثی مثل معادله ها و نامعادله داره. پس با دونستن روش درست مطالعه هندسه می‌تونید درصد خیلی خوبی از سوالات رو جواب بدید. برای این کار حتما روش مطالعه اصولی هندسه که در سایت کیمیاگر هست رو ببینید.

شاید با توجه به تعداد سوالات مبحث آمار تصمیم بگیرید مطالعه آن را کنار بزنید اما پیشنهاد می‌کنیم اصلا این کار رو نکنید چون با مطالعه آمار و تسلط به اون به راحتی می‌تونید به سوال در کنکور که سطح خیلی پایین داره پاسخ بدید. در سایت کیمیاگرخونه روش مطالعه درس ریاضی برای کنکور رو هم به صورت کامل باز کردیم و پیشنهاد می کنیم حتما یه سری هم به اون بزنید.

ایده های جدید سوالات درس ریاضی

اصلی ترین ایده ای که طراح در طرح سوالات ریاضی کنکور 1401 دی ماه پیدا کرده بود طرح سوالات به ظاهر ساده به همراه دام تستی در اونها بود. به همین دلیل هم درصد درس ریاضی برای یکی از داوطلب ها پایین اومده بود.

روش مناسب برای رفع این مشکل این هست که بعد از شرکت در آزمون های آزمایشی اونهارو تحلیل کنید و در کنار سوالاتی که دام تستی دارن، حتما درباره دامشون توضیحاتی رو برای خودتون بنویسید.

نکته مهم!

در کنکور ریاضی سال 1401 به بعد امکان حذف هیچ ریز مبحثی وجود نداره و باید به تمام مباحث اشراف داشته باشیم به دسته بندی  پایین توجه کنید:

  1. هندسه تحلیلی، جک، جبر و مثلثات: 14 سوال
  2. حد و پیوستگی، احتمال، مجموعه، الگو، دنباله، معادله و نامعادله: 11 سوال
  3. نمایی، لگاریتمی، توانهای گویا و جبری، مشتق و آمار: 5 سوال

دسته بندی نشون می‌ده که برخی مباحث برخلاف مهم بودنشون به احتمال خیلی زیاد در کنکور های آینده تعداد تست کمتری داشته باشن. تمرکزتون به مباحث نسبتاً کم اهمیت تر بیشتر کنید.

تحلیل درس زمین شناسی کنکور دی 1401

تحلیل درس زمین شناسی در کنکور ریاضی و تجربی دی 1401

در حال حاضر درصد پاسخدهی به سوالات درس زمین شناسی در انتخاب رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی هم تاثیرگذاره. پس با تحلیل کنکور 1401 دی ماه بیشتر با ایده ها و نکات تست های این درس آشنا می‌شیم. 

اما از زمانی که زیر گروه ها حذف شدن و زمین شناسی جزو درس اصلی شناخته می‌شه، تاثیر فوق العاده مهمی در بالا و پایین شدن رتبه کنکور شما داره.

درسته که ضریب درس زمین شناسی کمه اما برای محاسبه رتبه کنکور موضوع دیگه ای به نام “انحراف معیار” هم وجود داره. این معیار به این شکل عمل می‌کنه که اگر داوطلب های دیگه در یک درس به سوالات کمتری پاسخ بدن و در عوض شما پاسخ های درست بیشتری داشته باشید، همین موضوع باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.

اگر شما بتوانید درصد بالای ۸۰ در درس زمین شناسی کسب کنید تاثیر آن در رتبه شما به صورت فوق‌العاده‌ای  مثبت خواهد بود.

بودجه بندی سوالات درس زمین شناسی

کنکور 1401(دی)کنکور 1401(تیر)کنکور 1400کنکور 99کنکور 98فصل
34545آفرینش کیهان و تکوین زمین
34443منابع معدنی و ذخایر انرژی
23344منابع آب و خاک
22332زمین شناسی و سازه‏های مهندسی
22323زمین شناسی و سلامت
23455پویایی زمین
12333زمین شناسی ایران
بودجه بندی سوالات زمین شناسی 1401 دی ماه

برخلاف کنکورهای گذشته امسال طراح در تعداد سوالات هر فصل نظم خاصی رو ایجاد کرد. در کنکورهای قبل گاها از یک فصل مثلا 5 تست و از فصل دیگه فقط 1 تست به عنوان سوال کنکور در داده می‌شد اما در کنکور دی ماه 1401 توزیع سوالات یکسان تر و مرتب تر بود.

یعنی طراح قصد داشته که تمام مطالب و مباحث کتاب درسی رو پوشش بده همین موضوع هم نشون دهنده بیشتر شدن اهمیت درس زمین شناسی و تست های آن در کنکور سراسری هست.

انواع سوالات زمین شناسی کنکور 1401

  • 9 سوال حفظی و از متن کتاب

 از 15 سوال درس زمین شناسی 9 تای اونها دقیقا از خود کتاب و با کمترین پیچیدگی طرح شده بودن پس پاسخ دادن به این تست ها چندان چالشی و دردسر ساز نبود.

  • 5 سوال مفهومی

در کنکور تیر ماه از 20 سال زمین شناسی پنج تای اونها مفهومی بودن اما امسال همین تعداد سال مفهومی بین 15 سوال زمین شناسی وجود داشت. این موضوع نشان دهنده بیشتر شدن اهمیت سوالات مفهومی در این درس هست و به احتمال خیلی خیلی زیاد در کنکور 1402 تعداد سوالات مفهومی بیشتر هم خواهد شد.

  • 1 سوال محاسباتی

در کنکور 1401 دی ماه از مجموع 15 سوال درس زمین شناسی 1 سوال (سوال 148) محاسباتی بود.

با توجه به موضوعات بالا پیشنهاد می‌کنیم برای 100 زدن درس زمین شناسی در کنکورحتما این درس رو برای درصد بالای 120 مطالعه کنید. منظور ما از مطالعه، خوندن تمام فصل های کتاب به همراه تست زدن و مطالعه مفهومی برای کسب درصد بالا در درس زمین شناسی در کنکورهای آینده هست.

شباهت سوالات زمین شناسی به کنکورهای قبل

برخلاف کنکورهای گذشته در کنکور دی ماه 1401 فقط 3 سوال مشابه سوالات کنکورهای قبل دیده می‌شد در حالی که قبل از این، این تعداد خیلی بیشتر بود. در واقع طراح در طرح سوالات کنکورهای جدید با کم کردن حفظیات و افزایش سوالات مفهومی سعی کرده تا سوالات تکراری به حداقل برسن.

رویکرد جدید سوالات زمین شناسی

به  جرات می‌شه گفت در بین سوالات درس زمین شناسی کنکور های داخل و خارج 5 سال قبل تنها سالی که در اون سوالی با ایده جدید و نو دیده می‌شد کنکور دی ماه 1401 و در سوال 148 بود! پس دقت کنید که زمین شناسی و سبک سوالات اون در کنکور در حال پوست اندازی و تغییر هستن. دقیقا مثل درس تاریخ و تغییرات زیاد اون که با تحلیل کنکور انسانی 1401 دی ماه به اون رسیدیم.