آزمون عملی هنر: راه های موفقیت در کنکور عملی هنر+توضیحات کامل

آزمون عملی کنکور هنر

آزمون عملی هنر بخش خیلی مهمی از پذیرش دانشجو در این رشته ست. همونطور که قطعا می‌دونید در گرایش های مختلف بعد از کنکور هنر، آزمون عملی به شکل های مختلفی برگزار می‌شه. اما در ادامه کلیات این آزمون رو برای تمام گرایش ها به شما خواهیم گفت.

آزمون عملی هنر چیه؟ چه تاثیری در قبولی ما داره؟

آزمون عملی کنکور هنر دقیقا چی هست؟

شما برای گرفتن پذیرش در گرایش های مختلف رشته های هنری باید در 2 قسمت آزمون بدید:

  1. کنکور هنر (مثل روند کنکور سراسری)
  2. کنکور عملی

نتیجه کنکورعملی شما مثل یک درس با ضریب 12 هست و قراره در رتبه نهایی شما به همین میزان تاثیر بزاره. دقیقا انگار 1 دفترچه جداگانه در دست شماست و باید به سوالاتش پاسخ بدید.

آزمون عملی هنر دارای اهمیت خیلی زیادیه به این دلیل که حتی می‌تونه رتبه برتر شما در کنکور تئوری رو هم بی ارزش کنه. مثلاً در سال ۹۱ یکی از داوطلب ها با وجود کسب رتبه ۳ کنکور هنر نتونست در رشته‌ای که میخواست در دانشگاه تهران قبول بشه و دلیل اون هم پایین بودن نمره آزمون عملیش بود.

چه رشته های کنکور هنر آزمون عملی دارن؟

زمینه هایی که باید بعد از کنکور، در اونها آزمون عملی بدید شامل 10 مورد پایین هستن.

  1. عکاسی
  2. مجسمه سازی
  3. نوازندگی موسیقی ایران / جهان
  4. ادبیات نمایشی
  5. بازیگری
  6. طراحی صحنه
  7. طراحی صنعتی
  8. نقاشی
  9. ارتباطات تصویری
  10. طراحی لباس

نکته قابل توجه اینجاست که شما از همین حالا باید گرایش خودتون رو انتخاب کنید و سعی کنید در اون مهارت کسب کنید. همچنین توجه کنید که همه دانشگاه ها در تمامی مقاطع رو پوشش نمی‌دن پس باید درباره دانشگاه هدفتون هم تحقیق و پرس و جو کنید.

آزمون عملی هنر چند بار در سال برگزار می‌شه؟

این آزمون در رشته هایی که بالا به اونها اشاره کردیم فقط یک بار در سال برگزار می‌شن. تایم حدودی برگزاری این آزمون ها هم در ماه تیر یا مرداد هر سال هست.

به این شکل که هر سال بعد از دادن کنکور تئوری در سایت سازمان سنجش تاریخ دقیق و همچنین محل برگزاری آزمون عملی رشته شما در صورت ثبت نام مشخص خواهد بود. معمولاً دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر تهران این آزمون رو برگزار می‌کنن و اساتید همین این دانشگاه‌ ها هم با توجه به معیارهای مشخص آزمون رو از شما می‌گیرن.

 چطور می‌تونم در آزمون عملی هنر نتیجه بهتری بگیرم؟

 همونطور که بالاتر هم گفتیم بهترین کار اینه که زمینه مد نظرتون رو از همین حالا مشخص کنید و در کنار مطالعه برای کنکور، در زمینه ای که انتخاب کردید هم مطالعه جانبی داشته باشید. با این کار می‌تونید در آزمون عملی نمره خوبی کسب کنید و در دانشگاه های تاپ ادامه تحصیل بدید. به این دلیل که مهارت های هنری در اکثر مواقع در مدت کوتاه در شما ایجاد نمی‌شن و باید در طولانی مدت و با داشتن استمرار اونها رو یاد بگیرید.

مهارت های هنر در اکثر مواقع در مدت کوتاه در شما ایجاد نمیشن و باید در طولانی مدت اونها رو یاد بگیرید