آیا مهندسی مکانیک برای خانمها مناسبه؟

رشته مهندسی مکانیک برای خانم ها خوبه؟

قبل از اینکه به این سوال جواب بدیم که آیا مهندسی مکانیک برای خانمها مناسبه یا نه نیازه که با صفر تا صد مکانیک در دانشگاه آشنا بشید.  برای این کار یک سر به محتوای معرفی رشته‌ی مهندسی مکانیک در سایت کیمیاگرخونه بزنید. بعد از اینکه فیلم معرفی رو کامل دیدید، فیلم زیر رو ببینید که کیمیاگر اعظم به طور به این سوال جواب داده:

مهندسی مکانیک برای خانم ها

اگر بخواهیم بگیم که مکانیک خوندن در دانشگاه برای دخترها مناسب هست یا نه باید این مناسب بودن را از دو نظر بررسی کنیم.

  1.  خوندن مکانیک برای خانم‌ها در دانشگاه

تعداد دخترهایی که مهندسی مکانیک رو در دانشگاه انتخاب می‌کنند به نسبت پسرها در یک کلاس خیلی خیلی کمتره.  مثلاً  در مکانیک دانشگاه شریف از 70 دانشجو شاید 2 یا 3 خانم باشن.  پس حتماً این نکته رو در زمان انتخاب رشته‌تون در نظر بگیرید.

  1.  بازار کار برای  خانم‌ها 

بازار کار مهندسین مکانیک در حوزه صنعت هست البته نه به این شکل که مجبور باشند آچار به دست بگیرند و تعمیرات انجام بدن. بلکه مهندس‌های مکانیک یک شرکت یا کارخانه در دفتر مهندسی نمودبخش هستن. 

پس به جای جواب دادن به این سوال که آیا مهندسی مکانیک برای خانمها مناسبه باید این سوال رو از خودمون بپرسیم که آیا مهندسی مکانیک برای من مناسبه؟

 اگر شما حاضرید  شرایطی که بالا گفتیم رو بپذیرید و در این حالت‌ها تحصیل و کار کنید بدون شک مهندسی مکانیک فارغ از جنسیت انتخاب خوبی برای شماست.