منابع کنکور ریاضی: برای رتبه برتر شدن چه کتابهایی بخرم؟

بهترین منابع کنکور ریاضی بررسی کامل کتاب ها

آشنایی با منابع کنکور ریاضی برای افرادی که قصد شرکت در کنکور ریاضی 1403 رو داشته باشن لازم و ضروریه. آگاهی از این منابع برای دانش آموزهای دهمی، یازدهمی، دوازدهمی و حتی پشت کنکوری ها می‌تونه کمکی بزرگی برای اونها به حساب بیاد. امروز همراه کیمیاگر اعظم منابع مختلف رشته ریاضی رو بررسی میکنیم و میگیم چه منابعی منتخب کیمیاگرخونه هستن.

منابع درس شیمی

تست جامع

  1. منابع جامع: برای کنکوری خوندن پایه های درس شیمی منبعی رو برای مطالعه پیشنهاد نمی‌کنیم. به این دلیل که سوالات این کتاب ها کم هستن.

پایه دهم

برای مطالب سال دهم کتاب شیمی دهم مبتکران مناسبه. چون مطالبش زیادن و در هر موضوعی توضیحات کامل و جامعی رو داره. اما اگر در کلاس های کنکور شرکت می‌کنید کتاب شیمی دهم خیلی سبز هم پیشنهاد خوبیه.

پایه یازدهم

  1. منابع یازدهم و دوازدهم: دقیقا مثل منابع دهم، کتاب مبتکران شیمی یازدهم و همچنین در صورتی که کلاس می‌رید خیلی سبز شیمی یازدهم پیشنهاد می‌شه.

منبع تکمیلی

  • کتاب تکمیلی: اگر در هرکدوم از موارد بالا به هر دلیلی مثل تموم کردن و مسلط شدن به یک کتاب خواستید که منبع اضافه داشته باشید کتاب IQ بعد از مطالعه منابع بالا می‌تونه بسیار کمک کننده باشه و یکی از بهترین منابع کنکور ریاضیه.

منابع درس فیزیک

منبع جامع کنکور

  1. منبع جامع: کتاب میکرو برای درس فیزیک پیشنهاد خوبیه و فیزیک هر سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم رو داره. اما اگر می‌خواید برای هر سال کتاب جداگانه داشته باشید منابع پایین رو تهیه کنید.

پایه دهم، یازدهم و دوازدهم فیزیک

  1. منابع دهم، یازدهم و دوازدهم: کتاب های فیزیک دهم نشر الگو، فیزیک یازدهم نشر الگو و فیزیک دوازدهم نشر الگو به تالیف رضا خالو که یکی از منابع کنکور ریاضی در درس فیزیکه، 2 ویژگی مهم داره: اول این که تست های متنوع و زیادی در این کتاب ها هست. دوما اینکه سطح تست ها و سوالات از آسون تا متوسط و سخت طبقه بندی شدن و وجود دارن.

همچنین کتاب های فیزیک دهم، فیزیک یازدهم خیلی سبز وفیزیک دوازدهم خیلی سبز و همچنین میکرو برای هر 3 مقطع منابع خوبی هستن.

منبع تکمیلی فیزیک برای کنکور ریاضی

  • کتاب تکمیلی: کتاب نردبام خیلی سبز فیزیک کتاب خیلی خوبیه. اما در کل حتما از اون زمانی استفاده کنید که حداقل به یکی از منابع بالا مسلط شده باشید. چون سطح اون مثل کتاب IQ در درس شیمی بالاست.

منابع ریاضی پایه و حسابان

کتاب تست جامع ریاضی پایه

  1. منبع جامع: کتاب جامع نشر الگو یا کتاب جامع مهر و ماه در درس ریاضی 1 و حسابان 1 و 2 جزو بهترین ها هستن. البته سطح اونها کمی رو به بالاست اما واقعا حرفی برای گفتن دارن. 

منبع پایه دهم

  1. منبع دهم: اگر دانش آموزی با سطح درسی قوی هستید کتاب نشر الگو یا مهر و ماه و اگر سطح متوسط رو به پایین در این دروس دارید کتاب خیلی سبز دهم رو تهیه کنید.

منابع یازدهم

  1. منبع یازدهم: باز هم برای منابع یازدهم کتابی که انتخاب می‌کنید با توجه به سطح درسی شما می‌تونه متفاوت باشه. برای افراد با سطح علمی بالا کتاب نشر الگو و برای افراد متوسط و رو به پایین خیلی سبز گزینه خوبیه.

پایه دوازدهم و کتاب تکمیلی

  1. منبع دوازدهم: برای سال دوازدهم منبعی رو بین منابع کنکور ریاضی معرفی نمی‌کنیم. به این دلیل که مباحث ریاضی و حسابان بسیار پیوسته و نزدیک هستن. در عوض سعی کنید از کتاب های جامع ریاضی 1 و حسابان که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید.
  2. کتاب تکمیلی: مثل درس شیمی، برای تکمیل کردن مطالعه خودتون، استفاده از کتاب IQ در درس ریاضی و حسابان هم پیشنهاد می‌شه.

منابع هندسه، آمار، گسسته

برای درس هندسه می‌تونید 2 منبع رو تهیه کنید:

  1. در سطوح مقدماتی: کتاب نشر الگو جامع
  2. سطوح بالا: خیلی سبز

در کل کتاب خیلی سبز پیشنهاد می‌شه به این دلیل که نشرالگو در مباحث هندسه پایه کمی اذیت کننده ست. کتابهای هندسه خوشخوان که وااااقعا سطح بالایی دارن هم وجود دارن اما ممکنه چالشی باشن.

  • کتاب تکمیلی: در بین منابع کنکور ریاضی برای 3 مبحث هندسه، آمار و گسسته پیشنهاد می‌کنیم از منابع تکمیلی استفاده نکنید. در عوض آزمون های مدارس برتر رو در خونه حل و تحلیل بکنید. در سایر دروس بالا هم این کار پیشنهاد می‌شه.