منابع کنکور تجربی: با چه کتاب هایی می‌تونم رتبه برتر بشم؟

بهترین منابع کنکور تجربی

شناخت منابع کنکور تجربی از واجباته به این دلیل که اگر قصد شرکت در کنکور تجربی 1403 یا کنکور سال های بعد رو دارید باید حتما این منابع و کتاب ها به شما کمک زیادی خواهند کرد. اگر در حال تحصیل در پایه دهم، یازدهم، دوازدهم و حتی پشت کنکوری هستید این موارد برای شما مفید هستن.

اگر کتابی رو در پایین ندید اما به هر دلیلی حس می‌کنید که کتاب خوبی هست، حتما درباره اون در بخش کامنت ها نظر بزارید تا در اسرع وقت درباره اون اطلاعات کاملی به شما بدیم.

منابع درس زیست شناسی

  1. منبع جامع: در بین کتاب های جامع درس زیست، کتاب جامع پینوکیوی خیلی سبز (به دلیل عکس روی جلدش این اسم رو داره) انتخاب خوبیه. 
  2. منابع دهم، یازدهم و دوازدهم: به عنوان منابع کنکور تجربی برای درس زیست در هر 3 پایه پیشنهاد ما کتاب خیلی سبز دهم،خیلی سبز یازدهم و خیلی سبز دوازدهمه. به این دلیل که خیلی کتاب جامع و کاملی به حساب میاد.  

منبع تکمیلی درس زیست

سری کتاب های IQ زیست بعد از مطالعه منابع بالا خوب هستن. همچنین زدن تست های آزمون های ماز، زیستاز و… + تحلیل اونها هم خیلی کمک کننده هست.

منابع درس شیمی

  1. منبع جامع: برای درس شیمی، در بین منابع کنکور تجربی، تهیه کتاب جامع پیشنهاد نمی‌شه. به این دلیل که حجم مطالب زیاده.
  2. منابع دهم، یازدهم و دوازدهم: برای درس شیمی کتاب های شیمی مبتکران دهم،شیمی مبتکران یازدهم و شیمی مبتکران دوازدهم و همچنین کتاب های شیمی دهم خیلی سبز، شیمی یازدهم خیلی سبز و شیمی دوازدهم خیلی سبز مناسب هستن. همچنین بین مبتکران و خیلی سبز در درس شیمی تفاوت خاصی وجود نداره. اما دقت کنید که نوع تالیف و نگارش این کتاب ها به گونه ای هست که بعضی داوطلب ها با اونها به خوبی ارتباط می‌گیرن و برخی نه. اگر در کلاس کنکور شرکت می‌کنید و نیاز چندانی به درسنامه ندارید، خیلی سبز رو تهیه کنید.

منبع تکمیلی شیمی

دقیقا مثل درس زیست، در درس شیمی هم کتاب IQ بهترین منبع تکمیلی دانش شماست.

منابع درس فیزیک

  1. منبع جامع: کتاب های جامع نشر الگو و مبتکران در درس فیزیک هر دو از بهترین های منابع کنکور تجربی هستن.
  2. منابع دهم، یازدهم و دوازدهم برای درس فیزیک شامل 3 انتخاب می‌شه: الف) اگر داوطلبی با سطح درسی خوب و رو به بالا هستید کتاب مبتکران در همه پایه ها مناسبه. ب) اگر سطح فیزیک شما متوسط رو به پایین هست به شما کتاب های فیزیک دهم نشر الگو، فیزیک یازدهم نشرالگو و فیزیک دوازدهم نشر الگو رو پیشنهاد می‌دیم. ج) اگر هم به دنبال یک منبع با درسنامه قوی و پر هستید بهترین انتخاب کتاب های فیزیک دهم خیلی سبز، فیزیک یازدهم خیلی سبز و فیزیک دوازدهم خیلی سبز پیشنهاد ماست.

منبع تکمیلی درس فیزیک

برای کامل کردن پروسه یادگیریتون، بعد از مطالعه کامل و اصولی یکی از منابع بالا می‌تونید کتاب نردبام فیزیک خیلی سبز رو تهیه کنید، که سطح بالایی هم داره.

منابع درس ریاضی

  1. منبع جامع، دهم، یازدهم و دوازدهم:

در هر 4 حالت در درس ریاضی کتاب های مهر و ماه انتخاب خوبی هستن. اما پیشنهاد می‌کنیم برای درس ریاضی، به جای کتاب های تک پایه، کتاب جامع تهیه کنید. به این دلیل که مباحث درس ریاضی بسیار گسترده و به هم مربوط هستن. پس با تهیه یک کتاب جامع این انسجام رو حفظ می‌کنید.

منبع تکمیلی درس ریاضی

کتاب نردبام خیلی سبز ریاضی در بین منابع کنکور تجربی جزو بهترین هاست.

یک منبع اضافه!

در کنار تمام این موارد، در همه 4 درس می‌تونید علاوه بر این کتاب ها، از آزمون های مدارس برتر هم استفاده کنید. یعنی به عنوان نمونه سوال اونهارو حل و تحلیل کنید.

موارد بالا بهترین منابع کنکور تجربی هستن که می‌تونن شما رو در مسیر موفقیت در کنکور به خوبی همراهی کنن. برای استفاده بهینه از این منابع بهتره برنامه ریزی برای کنکور رو هم بلد باشید که محتوای اون در کیمیاگرخونه وجود دارن.