فرق رشته هوشبری با بیهوشی چیه؟!

تفاوت رشته هوشبری با بیهوشی

آیا شما هم با شنیدن اسم رشته های هوشبری و بیهوشی تصور می‌کنید که این دو یکی هستند؟ فکر می‌کنید که یک هوشبر در اتاق عمل کار بیهوشی رو انجام می‌ده؟ پس نیازه که حتما فرق رشته هوشبری با بیهوشی رو بدونید.

اما پیش از این کار حتما در سایت کیمیاگرخونه یه سر به محتوای معرفی رشته‌‌ی هوشبری بزنید تا به صورت کامل با اون آشنا بشید. هوشبری در اتاق عمل یکی از اصلی ترین ارکان پروسه جراحیه و افرادی با تخصص باید در این زمینه فعالیت کنن. حالا توضیحات کیمیاگر اعظم راجع به این موضوع رو ببینید:

تفاوت هوشبری با بیهوشی

تصور اشتباهی که وجود داره اینه که اکثر افراد فکر می‌کنن با خوندن رشته‌ی هوشبری در دانشگاه می‌تونن کار یک دکتر هوشبری رو در اتاق عمل انجام بدن. که این تصور کاملاً اشتباهه.

  • در زمینه هوشبری در اتاق عمل برای جراحی، ما یک پزشم بیهوشی داریم ابتدا پزشکی خونده.
  • اما هوشبر در دانشگاه رشته‌ی هوشبری رو خونده و در اتاق عمل هم دستیار پزشک بیهوشی هست. یعنی در کارهای مرتبط به اون شخص کمک می‌کنه. 

پس فرق هوشبری با بیهوشی خیلی زیاده. شباهت اون‌ها بیشتر در اسمشونه و نه در حوزه و اختیارات کاریشون. فردی که بیهوشی می‌خونه کار بیهوشی بیمار رو انجام می‌ده. ولی شخصی که هوشبری می‌خونه دستیار پزشک در جریان عمل هست که قطعا همین موضوع حساسیت کاری این شغل رو کمتر می‌کنه.