فرق رشته حقوق با فقه و حقوق چیه؟

تفاوت رشته حقوق با فقه و حقوق

اول از همه لازمه که با رشته حقوق آشنا بشید، بنابراین معرفی رشته حقوق توی سایت کیمیاگرخونه رو ببینید. بعد از اون فیلم زیر رو که کیمیاگراعظم، محمدحسین جدیدی نژاد، براتون ضبط کرده رو ببینید تا فرق حقوق با فقه و حقوق رو متوجه بشید.

مقایسه حقوق با فقه و حقوق

  • اولین فرق رشته حقوق با فقه و حقوق در اینه که اگر شما حقوق بخونید می‌تونید در کشورهایی که مبانی حقوق اون‌ها شبیه به مبانی حقوق ایران هست رایگان تحصیل کنید. یکی از این کشورها فرانسه هست البته شرط اون اینه که بتونید به زبانشون مسلط بشید.
  • اما در فقه و حقوق شما بیشتر در زمینه موضوعات فقهی و اسلامی آموزش می‌بینید. شما بیشتر از مسائل حقوقی روی مسائل مذهبی و فقهی تمرکز دارید. به همین دلیل تعداد کشورهایی که می‌تونید برای ادامه تحصیل فقه و حقوق در اون‌ها درخواست بدید به نسبت رشته‌ی حقوق کمتره. در صورتی هم که به کشورهای خارجی برید می‌تونید رشته‌هایی از جمله زمینه‌های مربوط به الهیات مطالعات ادیان و… رو انتخاب کنید.
  • هم با حقوق و هم با فقه و حقوق می‌تونید در آزمون وکالت شرکت کنید و مدرکش رو بگیرید.
  •  همچنین اگر شما فقه و حقوق بخونید امکان خدام شدنتون در ارگان‌های دولتی بیشتر  از حالتیه که حقوق خونده باشید.
  • رشته‌ی حقوق و فقه و حقوق هر دو کارشناسی هستن یعنی شما بعد از اتمام تحصیل مدرک لیسانس دریافت خواهید کرد. 

در ادامه مسیر بررسی فرق حقوق با فقه و حقوق می‌تونیم بگیم که اگر هم به مباحث حقوقی و هم به قوانین اسلامی و فقه علاقه دارید به شما خوندن فقه و حقوق رو پیشنهاد می‌کنیم. اما از طرفی خوندن رشته‌ی حقوق هم این مزیت رو داره که می‌تونید در دانشگاه‌های معتبر کشورهایی مثل فرانسه ادامه تحصیل بدید. 

راستی یادتون نره که حتما در کیمیاگرخونه یه سر به محتوای معرفی رشته‌ی حقوق بزنید تا بتونید به صورت تمام و کمال باهاش آشنا بشید.