بهترین دانشگاه رشته مشاوره در ایران

بهترین دانشگاه برای رشته مشاوره

-شاید براتون سوال شده باشه که بهترین دانشگاه رشته مشاوره در ایران کدومه. قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌کنیم ابتدا معرفی رشته‌ی مشاوره در سایت کیمیاگر خونه رو ببینید تا به طور کامل باهاش آشنا باشید. بعد از اون ویدیوی زیر رو که کیمیاگر اعظم براتون ضبط کرده رو ببینید تا به ادامه مطلب برسیم.

لیست بهترین دانشگاه های ایران برای رشته مشاوره

در ابتدا باید بدونید که دانشگاه‌های شهر تهران در زمینه رشته‌ی مشاوره به سایر دانشگاه‌های شهرهای دیگه اولویت دارن. به این دلیل که دانشجوهای این دانشگاه‌ها به امکانات و تجهیزات بیشتری دسترسی دارن. حتی موقعیت‌های شغلی و امکان استخدام شدن شما هم بیشتر خواهد بود.

پس سعی کنید تلاش خودتون رو در حدی بالا ببرید که بتونید در دانشگاه‌های شهرهای تهران و سایر شهرهای بزرگتر در رشته‌ی مشاوره قبول بشید.

بهترین دانشگاه رشته‌ی مشاوره در شهر تهران شامل موارد زیر هست:

  1.  تهران (بهترین دانشگاه مشاوره در ایران با اختلاف)
  2. شهید  بهشتی
  3.  علامه طباطبایی
  4.  الزهرا 

بعد از دانشگاه تهران انتخاب بین دانشگاه بهشتی و علامه طباطبایی هست. در دانشگاه شهید بهشتی اساتید مسن‌ترند و در عوض دز دانشگاه علامه طباطبایی رنج سنی اساتید پایین‌تره.هرکدوم مزیت های خودش رو داره. بهتره بعد از دانشگاه تهران انتخاب شما دانشگاه شهید بهشتی باشه چون هم از برند اون استفاده می‌کنید و هم محیط دانشگاه بسیار بزرگتر از  دانشگاه علامه طباطبایی هست.

بعد از این دو هم دانشگاه الزهرا انتخاب مناسبیه اما عیبی که داره این هست که تک جنسیتیه و فقط دخترها می‌تونن در اون درس بخونن. بعد از دانشگاه‌های شهر تهران دانشگاه خوارزمی کرج هم انتخاب مناسبیه به این دلیل که به پایتخت نزدیکه. 

در کل سعی کنید برای انتخاب بهترین دانشگاه رشته مشاوره شهرهای بزرگ رو در اولویت قرار بدید. شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز دانشگاه های خوبی دارن. به این دلیل که در این شهرها هم شانس استخدام بیشتری دارید و هم اساتید و سطح علمی خیلی بهتر هست.