روش مطالعه ریاضی برای امتحان نهایی + چطور در نهایی ریاضی رو 20 بگیرم؟

آموزش روش مطالعه درس ریاضی برای امتحان نهایی. مناسب رشته های ریاضی، تجربی و انسانی

شاید سوال شما هم باشه که بهترین روش مطالعه ریاضی برای امتحان نهایی چیه؟ با چه روشی میشه نهایی ریاضی رو 20 گرفت؟ آیا این کار اصلا ممکنه؟

قطعا بله. در محتواهای قبلی راجع به اینکه چه منابعی برای امتحان نهایی مناسبن صحبت کردیم. حالا میخواییم در ادامه بهترین روش مطالعه منابع توصیه شده رو معرفی کنیم تا بتونید بالاترین نمره ممکن رو در درس ریاضی کسب کنید‌. این نکته رو باید یادآوری کنم که وقتی از ریاضی صحبت میکنیم یعنی: هندسه، گسسته، ریاضی و آمار، حسابان، ریاضی پایه، ریاضی انسانی و تجربیه.

بخش های مختلف کتاب ریاضی رو چطور برای امتحان نهایی بخونم؟

برای این که بتونید به بهترین روش درس ریاضی رو برای امتحان نهایی بخونید، باید بدونید که سوالات درس ریاضی به 2 بخش تقسیم می‌شه:

  1. محاسبات و مسائل
  2. اثبات ها

مطالعه هر بخش روش خاص خودش رو داره که در ادامه مقاله بهتون توضیح میدیم.

1) روش مطالعه مسائل محاسباتی ریاضی برای نهایی

قبل از هر چیزی در روند مطالعه درس ریاضی برای امتحان نهایی باید بدونید که برخلاف کنکور در نهایی شما باید کامل ترین و نزدیک ترین روش به کتاب درسی رو استفاده کنید و در برگه بنویسید.

چون ممکنه بعضی از مصحح های امتحان نهایی دبیرهای ریاضی نباشن و اگر شما از روش های خارج از کتاب یا حتی جدیدتر و علمی تری هم استفاد کنید ممکنه نمره کامل رو نگیرید. یا خیلی مواقع ممکنه از روش های غیرعلمی برای کنکوری خوندن درس ریاضی استفاده کنید تا سریع تر به جواب برسید، چنین روش هایی در امتحانات نهایی اصلا پذیرفته نیستن و نمره ای به شما تعلق نمیگیره!

همونطور که در مطلب مربوط به نحوه مطالعه فیزیک امتحان نهایی هم گفتیم، بهتره دانش خودتون رو به رخ نکشید و دقیقا همون چیزی که در کتاب خوندید رو به شکل کامل توضیح بدید. حتی گاهی ممکنه نیاز به نوشتن توضیحات فارسی هم داشته باشید.

2) نحوه خوندن فرمول ها و اثبات های ریاضی برای نهایی

مسلط شدن به مسائل و اثبات های کتاب ریاضی از مهم ترین بخش های مطالعه ریاضی برای امتحان نهاییه.

برای این که بتونید به خوبی در نهایی اثبات هارو بنویسید باید وقتی در حال مطالعه کتاب درسی هستید حتما به موضوعاتی که نیاز به اثبات دارن دقت کنید و بخوبی یادشون بگیرید. حتما تمرینات خود کتاب درسی رو حل کنید تا به مسائل اثباتی هم مسلط بشید.

در پاسخنامه امتحان نهایی کامل ترین و نزدیک ترین راه حل به کتاب درسی رو بنویسید

کیمیاگر اعظم

اگر درس ریاضی رو کنکوری خونده باشیم میتونیم امتحان نهایی 20 بشیم؟

قطعا می‌تونن. اگر شما هم جزء افرادی هستید که ریاضی رو به روش کنکوری جلو بردید قطعا می‌تونید در نهایی هم نمره خوبی کسب کنید. فقط حتما زمان جواب دادن به سوالات نهایی، توضیحات کامل رو بدید واز نوشتن کوچیکترین نکته در برگه امتحان غافل نشید. بچه های کنکوری در حل مسائل محاسباتی امتحان نهایی با مشکل خاصی رو به رو نمیشن فقط باید با حوصله بیشتری راه حل رو یادداشت کنن. برای بخش اثباتی ها هم کافیه متن کتاب درسی و تمارین مربوطه رو کاملا مسلط یا به عبارتی حفظ بشن.

برای امتحان نهایی ریاضی چه نمونه سوالاتی رو حل کنم؟

حل نمونه سوال بخش جدا نشدنی از مطالعه ریاضی بری امتحان نهایی هست. بهترین سوالاتی که می‌تونه به شما برای 20 گرفتن کمک کنه، نمونه سوالات نهایی سال های قبل هستن. می‌تونید این سوالات رو در سایت قلمچی پیدا کنید.

تو طول سال هیچی نخوندم چطور امتحان نهایی ریاضی رو 20 بگیرم؟

اگر تازه می‌خواید در نزدیک های امتحانات، مطالعه ریاضی برای نهایی رو شروع کنید پیشنهاد ما این که کتاب فرمول 20 گاج ریاضی رو تهیه کنید و درسنامه هاش رو به شکل کامل بخونید. بعد نکات مهم رو بهش اضافه کنید و سوالات خود کتاب رو هم با دقت حل کنید.

در آخر هم حتنا چندین سری از  سوالات نهایی سال های قبل رو حل کنید. پیشنهاد ما اینه که حتما پاسخنامه رو چک کنید تا متوجه بشید که چطور باید در نهایی به کامل‌ترین شکل ممکن به سوالات ریاضی جواب بدید.