رشته فیزیوتراپی از تربیت بدنی ممکنه؟

تحصیل در رشته فیزیوتراپی از طریق تربیت بدنی ممکنه؟

آیا ممکنه به رشته فیزیوتراپی از تربیت بدنی وارد شد؟ آیا می‌شه به عنوان کسی که تربیت بدنی خونده هم در زمینه های مرتبط با فیزیوتراپی فعالیت کرد؟ اول از همه پیشنهاد میکنم معرفی فیزیوتراپی رو توی سایت کیمیاگرخونه ببینید بعد فیلم توضیحات کیمیاگر اعظم راجع به این سوال رو که این پایین قرار دادیم، ببینید:

میشه از تربیت بدنی، رشته فیزیوتراپی خوند؟

هم تربیت بدنی و هم فیزیوتراپی کارشناسی هستم یعنی در پایان تحصیل در هر دو حالت شما مدرک لیسانس می‌گیرید. تربیت بدنی در مقاطع بالاتر دارای گرایش‌های خیلی زیاد و متنوعی هست. شما می‌تونید در انتخاب گرایشتون در مقاطع بالا زمینه‌های نزدیک به فیزیوتراپی رو انتخاب کنید. بعد تا مقطع دکترا اون‌ها رو بخونید. در این حالت دقیقاً همتراز یک فیزیوتراپیست خواهید بود.

با این تفاوت که یک فیزیوتراپیست اجازه بیشتری برای استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف برای درمان افراد داره. این شخص می‌تونه با وسایل تخصصی از جمله ابزاری الکترونیکی و طبی تر افراد رو در پروسه درمان کمک کنه.

اما کسی که از تربیت بدنی در گرایش‌های مربوط به فیزیوتراپی تحصیل کرده  دقیقاً مثل فرایند کاردرمانی به افراد مختلف کمک خواهد کرد.

اونها می‌تونن با حرکات فیزیکی و بدنی با استفاده از تجهیزات مکانیکی به افراد کمک کنند. برای این که عارضه‌های مختلف در بدنشون رو از بین ببرند یا حداقل کاهش بدن.

پس درباره ورود به رشته فیزیوتراپی از تربیت بدنی باید بدونید. اگر تربیت بدنی رو تا مقاطع بالا ادامه بدید دستتون در بازار کار بسیار بازتر از زمانی هست که  تربیت بدنی رو تا  مقطع کارشناسی خونده باشید. 

در آخر پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سایت کیمیاگرخونه معرفی رشته‌ی فیزیوتراپی رو بخونید و اطلاعات کاملی رو به دست بیارید.