طمع کردن در کنکور + چرا نباید در آزمون طمع کنیم؟

نجات دادن کنکور با یادگیری هنر آزمون دادن و طمع نکردن سر جلسه آزمون

خیلی از بچه ها با این مشکل روبرو هستن که دچار طمع کردن در کنکور یا طمع کردن در آزمون های آزمایشی می‌شن! اما چطور این مشکل می‌تونه به ما آسیب بزنه؟ اصلا طمع کردن در کنکور یعنی چی؟ چطور باید مدیریتش کنیم و کاهشش بدیم؟

وقتی شما در جلسه کنکور یا حتی آزمون های آزمایشی بخواید به تمام سوالات جواب بدید طمع کردید! به این شکل که در جلسه می‌گید “من میخوام شیمی رو 100% بزنم“.

در نتیحه تمام زمان خودتون رو برای جواب دادن به تمام سوالات اون درس می‌ذارید. اما وقتی به خودتون میاید می‌بینید که دیگه زمانی برای فیزیک نمونده!

توی هنر آزمون دادن هم گفتیم، یکی از ارکان مهم در حین شرکت در کنکور یا هر آزمونی این هست که یاد بگیرید نباید در آزمون طمع کنید.

چون طمع کردن علاوه بر هدر دادن زمان این آفت رو هم داره که وقتی در مبحث ضعیف باشید و از تست های اون نگذرید، براتون نمره منفی به همراه میاره.

برای این که در کنکور یا آزمون های آزمایشی خودتون طمع نکنید، بهترین کار اینه که قبل از آزمون این موضوعات رو برای خودتون مشخص کنید و بر اساس اونها پیش برید:

  1. هدف من اینه که در هر درس حدودا چه درصدی کسب کنم؟
  2. به هر درس چقدر مسلطم؟
  3. کدوم مباحث رو بلد نیستم یا توشون لنگ میزنم که وقتی به تست هاش رسیدم بدونم که نباید برای جواب دادن بهشون مصر باشم؟
  4. حدودا برای هر درس چقدر زمان بذارم که در آخر زمان کم نیارم؟ (پیشنهاد کیمیاگرانه: یه سر به محتوای مدیریت زمان در سال کنکور بزنید.)

مهم ترین کار هم اینه که به هیچ وجه سعی نکنید وقتی از جواب تستی اطمینان ندارید بهش جواب بدید. باید به حدی روی خودتون کار کنید که بتونید در چنین شرایطی به راحتی از کنار سوال بگذرید تا هم زمانتون ذخیره بشه و هم نمره منفی الکی نگیرید.

رفقا آیا شما هم تجربه ای از طمع کردن توی کنکور دارین؟ اگه بله همین پائین توی کامنت ها برامون بنویسین!