کلاس زبان و باشگاه در سال کنکور + تجربه رتبه‌های برتر در این زمینه

کلاس زبان و باشگاه در سال کنکور توی سال کنکور باشگاه بریم
کلاس زبان و باشگاه در سال کنکور

آیا شرکت در کلاس زبان و باشگاه در سال کنکور خیلی وقتگیر هستن؟ یا بهتره که این کلاس هارو در سال کنکور رها نکنیم؟ کلاس های دیگه چطور؟ رتبه‌های برتر در کلاس های مختلف شرکت می‌کردن؟ چه تجربه‌ای در این زمینه دارن؟

در ادامه اطلاعات کامل و درستی رو درباره این که آیا شرکت در کلاس های جانبی در سال کنکور خوبه یا بد و چطور می‌شه برای شرکت در اونها برنامه ریزی کرد در اختیارتون قرار می‌دیم. پس با ما همراه باشید.

 شرکت در کلاس زبان و باشگاه در سال کنکور یا هر کلاس فوق برنامه دیگه‌ای در مرحله اول نیازمند اینه که ببینید آیا برای زمان دارید یا نه. اصلی‌ترین چیزی هایی که در سال کنکور باید یاد بگیرید مدیریت زمان و برنامه ریزی کنکوری هست.

چون شما باید در سال کنکور تمام دروس دهم یازدهم و دوازدهمتون رو با برنامه ریزی بخونید یاد بگیرید و براشون تست بزنید. اما اگر زمان کافی برای این کارها نداشته باشید قطعاً به نتیجه مطلوبتون هم نمی‌رسید.

 شرکت در کلاس‌های جانبی یا حتی کلاس‌هایی که برای کنکورتون بهشون نیاز دارید فقط در صورتی پیشنهاد می‌شن که براشون زمان داشته باشید. 

مثلاً فرض کنید شما دانش آموزی هستید که مدرسه تا خونتون بیشتر از 1.5 ساعت راهه و تازه ی ساعت ۴ به خونه می‌رسید. اگر بخواهید در یک کلاس زبان یا باشگاه یا هر کلاس دیگه‌ای هم شرکت کنید قطعاً وقتی رو برای اختصاص دادن به درس‌های کنکورتون نخواهید داشت.

جدا از اینکه باید زمان کافی برای شرکت‌ در کلاس‌های متفرقه در سال کنکور رو داشته باشید، باید حتماً این موضوع رو در نظر داشته باشید که هدف شما از شرکت در اون کلاس کلاس‌ها چیه؟

 خیلی اوقات شرکت در کلاس‌هایی مثل زبان، موسیقی، نقاشی یا باعث که داوطلب‌ها حس و که داوطلب‌ها حس و حال بهتری پیدا کنن.

در این اگر بتونید زمان خاصی رو برای این کار در طول هفته اختصاص بدید. به شکلی که به روند مطالعه‌ی شما برای کنکور هم صدمه‌ای وارد نشه، شرکت در کلاس زبان و باشگاه در سال کنکور یا هر کلاس دیگه‌ای بلا مانعه.

دقیقاً مثل خانم مهدیه ساکت رتبه 874 تجربی و دانشجوی داروسازی دانشگاه تهران. ایشون از بچگی پیانو می‌زده ولی در سال کنکور تصمیم گرفت که پیانو زدن رو کنار بذاره و وقتی پیش ما اومد واقعاً حس و حال خوبی نداشت. برای حل مشکلش بهش پیشنهاد دادیم که روزانه حدوداً نیم ساعت پیانو بزنه تا هم نرژی بگیره و هم بتونه به درس‌های کنکورش با تمرکز بیشتری رسیدگی کنه.

 اگر بتونید در سال کنکور زمانتون و برنامه‌هایی که دارید رو به درستی مدیریت و برنامه‌ریزی کنید، هیچ مشکلی پیش نخواهد اومد. یعنی می‌تونید هم به دروس کنکورتون رسیدگی کنید و هم در کلاسی که مدنظرتون هست حاضر باشید.

در سال کنکور تمام کارهایی که دارید به دو دسته  تقسیم بندی می‌شن:

  1.  کارهایی که انجام دادن اون‌ها از نون شب هم واجب‌تره.  یعنی درس خوندن، تست زدن و در کل آماده شدن برای کنکور.
  2. دسته دوم کارهایی هستند که انجام دادنشون حس و حال خوبی به شما میده مثل شرکت در کلاس‌های متفرقه. 

شرکت در کلاس‌ها  انجام و فعالیت‌هایی که جزو دسته دوم هستن فقط و فقط در شرایطی باید انجام بشن که شما به صورت کامل کارهای مربوط به کنکورتون رو انجام داده باشید.

 یعنی مثلاً فرض کنید امروز فقط دو ساعت درس خوندی و در برنامتون عصر رو برای شرکت در باشگاه اختصاص داده بودید.

در این شرایط نباید به باشگاه برید. چون میزان مطالعه شما در اون روز به اندازه کافی نبوده و زمان باقی مونده رو باید برای کار واجب‌ترتون که کنکوری خوندن هست اختصاص بدید.

اما اگر به درستی کارهای مربوط به کنکورتون رو انجام بدید کاملاً آزادید که کارهای جانبی مثل انجام فعالیت‌های ورزشی یا هنری و حتی تفریح کردن رو هم انجام بدید.

فقط حواستون باشه که تعداد کلاس های جانبی شما خیلی زیاد نباشه. بهترین کار اینه که یک فعالیت خاص که واقعاً انرژی شما رو بهتر می‌کنه رو انتخاب کنید و در سال کنکور ادامش بدید.

 این موضوع که بخواید چه کار یا فعالیتی رو برای تایم استراحت یا تفریح خودتون انتخاب بکنید کاملاً به روحیات و سلایق خودتون برمی‌گرده.

 بعضی از افراد هستن که با انجام کارهای فیزیکی مثل ورزش کردن یا هر چیزی شبیه به اون نرژی بیشتری می‌گیرند.

اما از طرف دیگه ممکنه اشخاص دیگه‌ای با ورزش کردن خسته‌تر بشن اما از طرف دیگه کارهای هنری یا حتی بیرون رفتن و تفریح کردن حس و حال بهتری بهشون بده.

 مهم اینه که شما اول از همه یک فعالیت یا کاری که مورد علاقه‌تون هست انتخاب کنید. همچنین همونطور که برای درس خوندن و تست زدن خودتون در سال کنکور برنامه‌ریزی می‌کنید اون فعالیت رو هم با برنامه پیش ببرید به شکلی که به کنکورتون هم آسیبی وارد نشه. 

ورزش کردن و در کل انجام هر فعالیت فیزیکی برای افراد مختلف خصوصا افرادی که در مسیر کنکور قرار دارن خیلی مفیده. چون باعث می‌شه که اولاً سیستم هورمونیشون تنظیم بشه این مورد مخصوصاً در دختر خانم‌ها این موضوع در سال کنکور خیلی اهمیت داره.

 زمانی که هورمون‌های شما تنظیم باشن هیجانات و افکار شما هم کنترل می‌شن. یعنی می‌تونید با تمرکز خیلی بهتر و بیشتری برای خوندن دروستون وقت بذارید.

البته حتماً این موضوع رو در نظر داشته باشید که منظور ما از ورزش کردن انجام ورزش‌های حرفه‌ای نیست. چیزی که بخواد شما رو خیلی خسته کنه ممکنه به روند درس خوندنتون لطمه بزنه.

حتی پیاده‌روی ساده، دوچرخه سواری یا حتی بودن در باشگاه برای یک مدت مشخص با انجام فعالیت‌های سبک هم می‌تونه در سال کنکور خیلی کمک کننده باشه.

بهترین حالت اینه که در سال کنکور در یک هفته ۲ یا ۳ جلسه به باشگاه برید. ( البته اگربتونی به دو جلسه بسنده کنید خیلی بهتره) و هر جلسه هم حداکثر یک و نیم ساعت بیشتر نباشه.  همچنین باشگاهی رو انتخاب کنید که حتماً نزدیک خونتون باشه و رفت و آمد زمان زیادی رو از شما نگیره.

نکته خیلی مهم دیگه درباره‌ی روزهای باشگاهتونه. رزوهایی که فردای اون درس‌های خیلی سنگینی در مدرسه یا حتی در برنامه خودتون ندارید.  به این دلیل که ممکنه بدن شما خسته باشه و نتونید خیلی روی دروستون متمرکز بشید.

در بخش آخر از صحبت درباره‌ی زبان و باشگاه در سال کنکور باید بگیم که اتفاقا بهتر از اینکه بخواید باشگاه برید و زمان زیادی رو برای رفت و آمد اختصاص بدید اینه که زمان‌های استراحتتون با استفاده از یک سری نرم‌افزارهای خاص در بازه‌های زمانی کوتاه مثلاً نیم ساعت، در طول روز ورزش کنید.

 اینطوری به جای سه روز ورزش یک ساعت و نیمه می‌تونید ۶ یا ۷ روز در خونه  با کمترین خستگی ورزش سبک انجام بدید.  ای این کار می‌تونید از دو نرم‌افزار  Home Worker یا Fit on استفاده کنید.